Avatar billede uffest Nybegynder
10. november 2003 - 22:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet-telefoni?

Får ADSL og kunne godt tænke mig at ringe billigt...især til udlandet. Jeg har onboard lyd, kører XP Pro og køber et headset.

Er der nogen, der selv ringer via nettet og kan anbefale et program - gerne så brugervenligt som muligt??? Og hvordan ser det ud med minutpriserne? Og kan man også ringe til mobiler i ind- og udland?

Jeg hører helst fra folk, der har prøvet selv - ikke bare links...

Fandt dissse links på DR-Rabatten.. er der nogen, der bruger dem???

http://www.easywebcom.dk/

http://www.pc2phone.dk/

Hvad med skype? Det er stadig kun fra pc til pc, ikke?
Avatar billede arlet Juniormester
10. november 2003 - 22:48 #1
jo, www.skype.com er stadig kun fra pc til pc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2003 - 23:02 #2
skype har en god lydkvalitet og så er der kommet en opdatering, men den er stadig kun i Beta.
Jeg bruger den selv ind imellem, den er nem at sætte op, efter installation er det bare at søge på andre der også bruger den.
Ulempen er selvflg. at ens venner og bekendte også skal bruge Skype, det er en begrænsning.

Man kan såvidt jeg er orienteret også bruge Messenger til telefoni og den er der mange der bruger.
Avatar billede cpufan Juniormester
10. november 2003 - 23:04 #3
http://www.wanna-phone.com/

personligt har jeg lige købt et "eastcard" på posthuset,
så ringer jeg f.eks. til thailand for 130 øre pr minut, hvor tdc tager 14 kr

det er sgu da billigt
Avatar billede uffest Nybegynder
10. november 2003 - 23:13 #4
Checkede wanna-phone og det lyder ok, men man skal have modem. Jeg kører ADSL (men har dog også) modem, men ville foretrække at kunne ringe med ADSL....
Avatar billede cpufan Juniormester
10. november 2003 - 23:21 #5
ja det giver jeg dig ret i.

jeg fik ikke fortalt at dette eastcard, altså er til din/min alm. telefon,
og altså ikke noget med pc overhovedet.
Avatar billede cpufan Juniormester
10. november 2003 - 23:28 #6
Avatar billede asso Nybegynder
11. november 2003 - 11:51 #7
Jeg ringer til USA og Tyskland for 31 øre/min med www.pc2phone.dk via min ADSL forbindelse og har ikke haft nogen problemer. Hos pc2phone kan man forøvrigt også ringe til Thailand Bangkok for 96Øre/min og Thailand mobil for 1,61kr/min. Så slipper man også for at gå på posthuset hele tiden...
Avatar billede uffest Nybegynder
11. november 2003 - 12:31 #8
Lyder fint asso... jeg må vist hellere prøve det!! Send lige et par ord som "svar" (ikke "kommentar"), så får du point!!
Avatar billede cpufan Juniormester
11. november 2003 - 15:43 #9
vil så bare sige at idteurope tager 24øre/min til tyskland og usa

45 øre/min til bangkok/thailand og 82 øre/min resten af thailand.
Avatar billede asso Nybegynder
11. november 2003 - 17:17 #10
Ingen problemer, glad for at kunne hjælpe. Fordelen ved at bruge et dansk site er selvfølgelig også at kundeservicen/siden er på dansk. God fornøjelse!