Avatar billede pringle Nybegynder
10. november 2003 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Priser for arbejde?

Her mener jeg selve arbejdet, ikke programmerne.
Har fået et bud på at lave en 3D-sekvens til en reklamefilm, hvor kravet er noget nær fotorealisme. Modelleringen er nok knap så krævende. Hel del arbejde i teksturen, lyssætning, renderingsarbejde. Tildels også i animation og kameraarbejde.

Varigheden er vel i alt knap 15 sekunder.
Hvad går sådan noget for? Er uvant i rollen som sælger :D
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. november 2003 - 17:06 #1
Kommer vel and på hvem du spørger.

Der er mange freelance 3d folk, da det kniber lidt med job hos firmaerne og de er sikkert noget billigere end firmaer.

Jeg vil skyde på at en 3d fætter der kan lave fotorealisme skal have 3-500 kr i timen.

Og da man ikke ved hvad der skal laves er det lidt svært men skal vi sige 50 timer så kan du regne lidt på det :)
Avatar billede jaws3d Nybegynder
12. november 2003 - 11:53 #2
Jeg vil tro at du skal lave et estimat, og give din kunde en fast pris..
Dette siger jeg fordi at nogen bruger extremt lang tid på at opnå fotorealisme, mens at andre kan opnå det på relativ kort tid.

Hvis jeg skulle betale en anden til at lave et stykke 3D arbejde, vil jeg IKKE betale timeløn for at denne person skal sidde og øve sig, og dimse med det...Det bør du selv betale..
Men har du 100% tjek på ovennænte, kan du jo sagtens lave e fair pris, hvor du tjener på det, samt at du har en tilfreds kunde
Avatar billede pringle Nybegynder
12. november 2003 - 12:11 #3
Tak for svarene. Det er jo helt rigtigt, det hele. Jeg er bare uvant til at sætte en pris på - og, ja, vi er blevet bedt om et samlet bud. Og så må vi så lægge de timer i det vi har brug for for at tilfredsstille kunden.
Avatar billede pringle Nybegynder
12. november 2003 - 12:12 #4
I vil ikke have point? :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. november 2003 - 14:54 #5
En som skal sidde og øve sig vil nok ikke være den rette til sådan en opgave.

Du ser heller ikke en tømmer sidde og læse i fagbøgerne før han ved hvordan man sætter et hus sammen :)

Hvis du er i tvivl med ham du har, så prøv at søge en på 3dmaxer.dk og forklar lidt bedre hvad det går ud på når du poster. Skal lige siges der er nogle rimelig nasty freelance designere derinde.

point jo det vil vi da gerne, det jo grundlaget for sitet her ;)
Avatar billede pringle Nybegynder
12. november 2003 - 15:05 #6
Heh, ham jeg har er mig selv. Jeg er ikke helt vant til at tage penge for mine 3D-ting i det hele taget - er derfor jeg spørger :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. november 2003 - 15:13 #7
ahh hehe ok. Så er der faktisk lige en gut der har spurgt på 3dmaxer.dk om noget af det samme http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8400
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. november 2003 - 15:13 #8
jaws3d vil du have halvdelen må du lige sige til så opretter jeg med guldet til dig