Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. november 2003 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samme oversigtsvalg giver forskellig visning

Jeg har to views med samme view selection formula (SELECT FORM ="FORMNAVN") - men de viser ikke samme dokumenter. Eneste forskel i views'ene er første (kategoriserede) kolonne, men dokumenter med to felter udfyldt, bliver ikke vist i det ene view (selvom felterne ikke indgår i nogle kriterier...?
Nogen der har været ude for det ?
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 14:44 #1
Er det ikke fordi dine dokumenter så ikke kan kategoriseres, altså at feltet som bruges til kategoriseringen er tomt ?-)

Så kan du jo indsætte en kolonne-formel, som giver dem en værdi:

@if(felt="";[Ikke kategoriseret];felt)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. november 2003 - 16:24 #2
Nej - feltet til kategorisering er ikke tomt. Det er mystisk !.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
10. november 2003 - 16:38 #3
Det view der ikke virker som du forventer er måske blevet 'sygt'. Ikke noget der forekommer hver dag; men heller ikke noget der er sjældent.

Tag en kopi (copy/paste) af det 'syge' view. Slet det oprindelige og omdøb det nye til det rigtige navn.

Hvis du er heldig er det 'bare' det.
Avatar billede lrh Nybegynder
10. november 2003 - 17:28 #4
Prøv at kør en Fixup + Compact på databasen -  det plejer at få ryddet op i et korrupt view index
Avatar billede crackpot Nybegynder
10. november 2003 - 19:28 #5
Shift-F9 mens du har oversigten åbnet i klienten kan også gøre underværker. Det beordrer serveren til at smide indekset ud og genopbygge det. Hvis ikke det giver noget - er dokumenterne svar og oversigten sat til at vise svarhierarki? Det har før snydt mig... ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 00:31 #6
Har du undersøgt response hierarki? Nå det er jo det samme som crackpot foreslår. Det er den klassiske.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. november 2003 - 08:39 #7
Tak for alle de gode tips, - men fejlen var (ahem) at jeg kategoriserede på et forkert felt. UPS !
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2003 - 08:40 #8
Men det var jo hvad Rønvig spurgte om :-)