Avatar billede arvin Nybegynder
10. november 2003 - 13:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hide radiobutton value?

Hej Eksperter!

Jeg har et konkurrence system som er super smart, der er dog et lille problem!

Hvis man trykker vis kilde på siden, så viser den alle svar-mulighederne og ved den rigtige står der value=1, i stedet for value=0.. Kan man ikke gemme denne værdi, så brugeren ikke kan se den?

//Arvin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2003 - 13:29 #1
nej, men du kan jo skrive noget andet '546546', '878656' og så på serveren
have listen over hvad der er godt og skidt
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. november 2003 - 13:39 #2
Jeg ville også gøre noget lignende erikjacobsens forslag...

Jeg har selv lavet et konkurrence modul til en side engang, og der bliver alle besvarelser sendt til en side, som håndterer hvad der er rigtigt eller forkert. Brugeren har dér ingen mulighed for at se hvilket svar der er det rigtige, da det er serveren der behandler alt...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2003 - 14:27 #3
Tak for opbakningen ;) Jeg synes lige jeg vil tilføje, at det ikke behøver
være de "mystiske" værdier jeg foreslog. Det kan godt være '0' og '1'. Nogle
gange er '0' det rigtige svar og andre gange '1'. Listen ligger bare
på serveren.
Avatar billede crapman Nybegynder
11. november 2003 - 09:08 #4
Yep... det allersmarteste ville vel være at lave dine svarmuligheder på flg. måde:

Svar 1 får value 1
Svar 2 får value 2
Svar 3 får value 3

Ser du et mønster?

På serveren har du så en liste som på forhånd ved at svar nummer 2 er korrekt... derfor er det altså value 2 der er korrekt....

enkelt er det...
Avatar billede arvin Nybegynder
11. november 2003 - 12:42 #5
Ok - Det kan altså ikke lade sig gøre :o( Orker nemlig ik lige at lave systemet om nu, så hvilken side det bliver brugt på siger jeg ikke, da I så kan snyde ;o)
Men tak for hjælpen anyway, jeg vil lave det som I siger når jeg lige for tid til det :D
Avatar billede arvin Nybegynder
11. november 2003 - 12:42 #6
...