Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende en side tilbage

Kan jeg på en eller anden måde mixe header(); og javascripts history.back funktion, således at den sender browseren et hak tilbage?

Har prøvet denne funktion, men den virker ikke...

header("location:java script:history.back();");
exit;

En anden løsning modtages også gerne...!
Avatar billede pbudk Nybegynder
10. november 2003 - 12:08 #1
du kan ikke kombinere php og javascript på den måde.

Men du kan evt. gøre følgende:

header("Location: ". $_SERVER["HTTP_REFERER"]);
exit;
Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 12:11 #2
Dette virker desværre ikke :(
Avatar billede pbudk Nybegynder
10. november 2003 - 12:21 #3
Javascriptet som du bruger, er jo client side, du kan selvfølgelig ikke se hvilke sider brugeren tidligere har været på. MEN du kan se hvilken side, der har ledt brugeren hen til den aktuelle side, denne information ligger i variablen $_SERVER["HTTP_REFERER"].

Alternativ skal du lave din redirect ude hos brugeren feks. med et regulært javascript eller et meta tag.
Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 12:28 #4
Kan du give et eksempel på hvordan jeg skal lave det med meta-tag ? Kan ikke huske hvordan det fungerer... Den skal gerne redirecte så hurtigst som muligt...
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. november 2003 - 12:34 #5
Noget i den her retning evt.. Har ikke styr på javascript, så der har jeg måske skrevet forkert.. Ellers vil jeg mene at dette er den bedste, mest kompatible måde at gøre det på.

<?php
if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER']) && !empty($_SERVER['HTTP_REFERER']))
{
    header('Location: '.$_SERVER['HTTP_REFERER']);
}
else
{
    ?>
    <HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
    <SCRIPT language="JavaScript"><!--
    history.go(-1); // <- Er det sådan man går et skridt tilbage i javascript?
    //-->
    </SCRIPT>
    <BODY>
    Klik venligst 'Tilbage', hvis din browser ikke selv klarer det.
    </BODY>
    </HTML>
    <?php
} ?>
Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 12:38 #6
Det virkede sq :D Takker!
Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 12:39 #7
Point?
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. november 2003 - 12:39 #8
np :)
Skal det være helt perfekt, så bør du smide en doctype ind.. Kan ikek lige huske hvordan den skal se ud..
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. november 2003 - 12:42 #9
Sådan:

...
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
    <SCRIPT language="JavaScript"><!--
...
Avatar billede ossi Nybegynder
10. november 2003 - 13:11 #10
Takker :)