Avatar billede dsjk Novice
10. november 2003 - 08:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bærbar skal bruges på domæne på arbejde og hjemme

Hej

Jeg har en bærbar, som kører xp pro. Den er sat op til at kører domænet "xxxx" som bruges på arbejde.

Nu vil jeg også gerne have at jeg kan logge på mit netværk hjemme. Jeg kører på workgroup niveau hjemme.

Hvordan skal det sættes op?

/dsjk
Avatar billede espersen Novice
10. november 2003 - 09:36 #1
Vi skal lige vide lidt mere !

Hvordan er den bærbare sat op under netværk ?  Henter automatisk IP / DNS ?

Beskriv lige dit netværk derhjemme.
Avatar billede clr Nybegynder
11. november 2003 - 13:57 #2
når du starter maskinen, og der kommer en logon skærm (efter at man har trykket ctrl+alt+del) er der 3 felter "Brugernavn", "adgangskode", og "log på"
Det hedder de  i den danske udgave, på en engelsk er det nok "user", "password", og "logon".

nå men... det er "log på" der er den interessante her, da den nok står til det domæne som dit arbejde bruger. for at logge på dit hjemme netværk skriver du bare navnet på din workgroup
Avatar billede dsjk Novice
11. november 2003 - 14:02 #3
fik det til at virke i går efter jeg havde oprettet dette.

Problemet var at jeg havde sat en primær dns op, som den selvfølgelig ikke kunne finde hjemme.

/dsjk