Avatar billede gojelink Nybegynder
09. januar 2001 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tegnsæt på Novell

Når jeg modtager email fra vores webudbyder, er tegnene æ, ø og å ikke vist i mailen. Der er kun nogle \"underlige\" tegn. Udbyderen siger, at det er fordi vi bruger et forkert tegnsæt. Hvad skal rettes?

(Vi kan fint modtage mail fra f.eks TeleDK, men problemet er der ved mail fra eks. Hotmail)
Avatar billede aladdin Nybegynder
09. januar 2001 - 15:07 #1
Bruger du Groupwise?
Avatar billede gojelink Nybegynder
09. januar 2001 - 15:27 #2
Dunno.. jeg er ved at løse det for en ven, der er sys adm.. men jeg tror det er Groupwise.. Det er et komplet database system med en masse funktioner
Avatar billede aladdin Nybegynder
09. januar 2001 - 16:30 #3
Hm.... Okay men du ændre tegnsættet i autoexec.ncf

indsæt i din autoexec.ncf
\"keyb denmark\"

Så er alle glade

Avatar billede aladdin Nybegynder
09. januar 2001 - 16:30 #4
Hvis det er groupwise er det noget der skal sættes op på clienten
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2001 - 21:01 #5
Groupwise kan have ikke løselige problemer med at fortolke MIME fra NOGLE andre mailsystemer.
Avatar billede gojelink Nybegynder
10. januar 2001 - 08:23 #6
Det er kun fra bestemte steder, primært amerikanske servere (og så lige webudbyderen :o)

Er det et af de uløselige problemer.. Jeg har snakket med udbyderen og de kører Linux.. kan det have noget at sige?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. januar 2001 - 08:27 #7
Jeg vil helt klart mene, at det ikke er noget der kan løses hos dig. Det er et problem med Groupwise\'s MIME fortolkning.

NanoQ
Avatar billede aladdin Nybegynder
10. januar 2001 - 08:38 #8
Jeg vil holde med NanoQ!!