Avatar billede fcaspersen Nybegynder
10. november 2003 - 00:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling (<UL>, størrelse på selve punkterne

Kan man styre størrelsen på selve punkterne i en punktopstilling som nedenstående. Bemærk, - der er kun tale om selve punkternes størrelse - ikke skriftstørrelsen.

I neden stående eksempel bliver tekststørrelsen naturligvis stående, hvis man ændrer tekststørrelsen i browseren (IE), men punkterne (det være sig prikken, cirklen eller firkanten) følger med skriftstørrelseændringen. Således også med Ctrl+scroll med en scrollmus
****************************
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Tame your list</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">

<style TYPE="text/css">
#base {
    border: 1px solid #000;
    margin: 2em;
    width: 10em;
    padding: 5px;
    font-family:verdana, tahoma, arial, sans-serif;
    font-size: 10px;
        }

li {

font-family:verdana, tahoma, arial, sans-serif;
font-size: 10px;
}

</style>
</HEAD>
<BODY>

<div ID="base">
<ul>
    <li>Item 1</li>
    <li>Item 2</li>
    <li>Item 3</li>
    <li>Item 4</li>
    <li>Item 5 we'll make a bit longer so
        that it will wrap</li>
</ul>
</div>

</BODY>
</HTML>
**************

Freddy Caspersen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 00:29 #1
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
10. november 2003 - 09:45 #2
Tak for henvisningen, men det giver ikke svar på spørgsmålet.
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 11:38 #3
Det er åbenbart den uløselige opgave !-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 12:13 #4
jeg lagde linket for at give dig de muligheder som der var, og det indeholdte ikke en løsning på dit problem i den direkte form, som adspurgt, men kigger du på http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_list-style-image kan du lave et lille stykke grafik som kan bruges istedet for prikkerne :-)
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
10. november 2003 - 12:37 #5
>>roenving: Hej med dig. Ja, det tror jeg mere og mere på, at det er !-)

>>ztyxx: Jo, tak, jeg kender den med list-style-image, som jo så nok bliver enden på det, hvis der skal styres punkter her.

Det var imidlertid ikke det spørgsmålet gik på, men tak alligevel.
Venlig hilsen til begge
Freddy Caspersen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 12:46 #6
Freddy> det er helt okay, så lægger du bare selv et svar og beholder dine point ;.)
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
11. november 2003 - 00:17 #7
Nåh, dem har jeg såmænd nok af:
Læg et svar ztyxx og du også roenving, så får I begge point som tak for møje og besvær :-)
Avatar billede roenving Novice
11. november 2003 - 00:22 #8
Hvis jeg skal komme i point-klassen skal der vist henvises til dit første spørgsmål !-)

http://www.eksperten.dk/spm/422488
Avatar billede roenving Novice
11. november 2003 - 00:24 #9
-- men så tør jeg også godt lægge et svar, for selv om du ikke har fået løst problemet har du ihvertfald fået nogle gode links til at forstå problematikkens nuværende stade '-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 00:26 #10
hmm, jeg kan ikke rigtigt lægge et svar, for jeg kan se at mit forslag allerede var givet i det andet spm af roenving, så derfor må det vel være mest fair at point tildeles roenving
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
11. november 2003 - 00:27 #11
Det har jeg nemlig!
Tak for denne gang, roenving.

Freddy
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
11. november 2003 - 00:30 #12
Du er en gentleman, ztyxx!

Jeg kommer nok tilbage til dette sted, kan jeg mærke ;-)
Avatar billede roenving Novice
11. november 2003 - 00:31 #13
-- og jeg siger tak for points, som jo er en del overkill ;~}
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 00:31 #14
fcaspersen> kald det hvad du vil, men jeg vil ikke stjæle point på andres bekostning ;-)
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
13. november 2003 - 00:41 #15
Til begge:
Roger, over and out!