Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 11:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Død computer

Hej.

Jeg har et problem med min ene arbejds pc. Den er simpelthen gået HELT ned, den vil slet ikke starte. jeg har prøvet med flere forskellige strømforsyninger, men lige meget hjælper det. Nu var det så jeg kom i tanke om, om det kunne være bundkortet der var stået af. Jeg ville bare lige have dette bekræftet eller høre om der kunne være andre årsager til at den ikke vil starte

Det drejer sig om en:
P4 1.6 mhz
med et matsonic bundkort

Håber der en nogen der kan hjælpe mig! :)

Hilsen

Jonas
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:50 #1
start med at pille rammene ud...biper den helt når du så starter..slukker du og sætter 1 blok i ad gangen, evt. nogle andre, som du ved virker..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:51 #2
Det kan osse være grafikkort, eller varme..??
Kommer der nogle bip´s--> http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 11:55 #3
Den bipper ikke på noget tidspunkt, når jeg prøver at tænde kommer der lige et kort lysblink fra dioderne på kortet, det er det eneste der sker...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:56 #4
reset bios..O)
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 11:57 #5
okay prøver jeg... Det er bare at holde tændknappen inde aight?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 12:00 #6
find din manual, det står der...men tit er det jumper 4 el. 5 på bundkortet, der skal flyttes et øjeblik, den sidder tæt på batteriet. Ellers så fjern batterriet et øjeblik..2-4 min.
Husk du skal configurere din bios bagefter, autodetecte hd-cd-rom..m.m..
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:00 #7
Hvor lang tid er det der går inde den reseter`?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 12:02 #8
når man flytter jumperen..er det kun et øjeblik, den skal blot sæætes på og sættes tilbage igen, er det batterriet er det et par minutter..O)
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:04 #9
Okay prøver lige det også..
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:10 #10
Den er stadigt hel død! :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 12:15 #11
så er et sikkert ram eller grafikkort, men hvis der ingen lys er i bundkortet kan du har ret i at det evt. er stået af, ellers er det cpuén.
Sørg for at den er renset for støv..O)
Kan du komme ind i bios..???
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:33 #12
jeg har haft ram og grafikkort ude, og det hjælper heller ikke så enten så er det cpu eller bundkort som du siger.. Jeg kan ikke komme ind i biosen kan jo slet ikke starte... Men tak anyways
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:39 #13
Du ved ikke hvordan man kan tjekke om det enten er cpu eller b-kort der er ståer af? det ville jo hjælpe en hel del sådan at jeg ikke skal ud og købe begge dele...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 12:40 #14
tak for point..O)
så er det tid til et opdat..og det er da heller ikke så dårligt.
Avatar billede ticeman Nybegynder
09. november 2003 - 12:48 #15
nej det er rigtigt nok! :) Bare det med dem her $$$ hehe... Men skal da nok få strikket noget sammen.. kender du noget som både er billigt og godt? er lidt på bar bund med de to produkter... hehe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 13:30 #16
ecs er ok til prisen...mens ellers MSI..med raid og/el med s.ata..
den dyre ende Asus p4 serien..O)