Avatar billede frames Nybegynder
09. januar 2001 - 12:36 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Søgemaskiner-optimering - METAkode

Jeg har i et par måneder prøvet at gennemskue især Google\'s hierarki for at liste siderne - og hvordan jeg kunne optimere koden til www.cinemazone.dk til selvsamme.

Problemet er: F.eks. når der søges på en film som \'24 Hours in London\' i Google - så dukker Filmreactor og andet bæ op - men ikke CinemaZone.dk!

Jeg har desperat brug for hjælp - er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede beaviz Nybegynder
09. januar 2001 - 12:39 #1
Avatar billede parazite Nybegynder
09. januar 2001 - 12:41 #2
Kig på www.metamaten.dk for inspiration til meta-tags.

- Parazite

Smider kun dette som en kommentar, da det jo ikke besvarer dit spm., men metamaten.dk er et kanont site! :o)
Avatar billede frames Nybegynder
09. januar 2001 - 12:41 #3
ja - men den besvarer ikke mit spørgsmål... :-(
Avatar billede crunch Nybegynder
09. januar 2001 - 12:44 #4
Avatar billede steffen Nybegynder
09. januar 2001 - 12:47 #5
Din side med 24 hours in london er slet ikke optaget - er du sikker på, at du har haft Google på besøg? (Og at den har fundet 24 hours?)

Prøv fx at søge på noget andet indhold på din side - \"Tekster og illustrationer cinemazone\" - så dukker du fint op.

Så have lidt tålmodighed og hold øje med hvornår google besøger dig, og hvad den kører igennem - når den har opdaget 24 hours in london kan du også finde den.
Avatar billede frames Nybegynder
09. januar 2001 - 13:22 #6
Jeg tilmeldte Google for 2 måneder siden... Spørgsmålet er blot, hvordan en side som Filmreactor kan være \'up-to-date\', når det ikke gælder min side... Man skal da kun tilmelde selve hoveddomænet, ikke? (http://www.cinemazone.dk)
Avatar billede crunch Nybegynder
09. januar 2001 - 13:39 #7
<META NAME=\"Revisit-after\" CONTENT=\"5\">
Avatar billede crunch Nybegynder
09. januar 2001 - 13:46 #8
du kan også lave en masse doorways. altså sider på andre domæner med keywords der henviser til din side.. google rangerer jo primært efter links fra og til...så metakoder er hvis ikke så vigtige her.
hvis du vil lære mere om google kan du bl.a. læse om det her:
http://www7.scu.edu.au/programme/fullpapers/1921/com1921.htm
Avatar billede frames Nybegynder
09. januar 2001 - 13:53 #9
Crunch: Hvad gør  <META NAME=\"Revisit-after\" CONTENT=\"5\">  præcis? Har aldrig set den brugt før... - Det lyder som en besked til søgemaskiner om at checke fx indekssider efter et vist tidsrum igen.
Avatar billede crunch Nybegynder
09. januar 2001 - 14:04 #10
Giver søgemaskinen besked om at komme tilbage efter 5 dage... men det kan du selfølgelig ikke automatisk regne med den gør.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
09. januar 2001 - 16:40 #11
parazite > tak for ros for Metamaten!

Ang. Metamaten, så kan du som sagt få vejledning til stort set alle metatags, også revisit-after, der dokumenteres her:
http://www.metamaten.dk/koder.htm (find den ude i menuen til højre)

Du kan få en forståelig hælp til Google her:
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/nyt_01082000-9.asp
Der står også noget om nogle andre søgemaskiner, men det kan du springe over. Du kan ikke umiddelbart komme højt op i Google. Det kræver en masse sider, der linker til dig fra en masse forskellige domæner. Se dog alligevel artiklen.

Med venlig hilsen
Jens Hofman Hansen
Avatar billede tiltop Nybegynder
26. januar 2001 - 00:12 #12
Google læser ikke metatags på nuværende tidspunkt. Desuden er der INGEN søgemaskiner, som indekserer et site med fx. 5 dages mellemrum. Der kommer så mange til internettet hver dag, at de fleste ikke engang indekserer en gang om måneden. Hvis du skal have dine sider til at opnå høje placeringer på søgemaskiner skal du sørge for, at der for det første er noget tekst, som søgemaskinen kan læse - dernæst skal du være sikker på at den kan finde den rigtige side - det kan du gøre ved at linke alle sider på dit domæne fra forsiden. Google skal nok finde dem.
Tænk ikke så meget på alle de metatags. Brug titel, description og evt. keyword tagget. Resten læser de ikke alligevel :-)

Kig på www.joyzone.dk!

Rasmus, Notabene.net
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
26. januar 2001 - 01:10 #13
Ang. metatags, så kommer det meget an på holdning: For det første skader det ikke at have metatags, og endeligt er der faktisk nogen søgemaskiner, der benytter sig af dem. Desuden er der ved at komme søgemaskiner, der understøtter en lange række metatags, og dem kan man jo ligeså godt forberede sit site på. Men det er da klart, at hvis man vil højt op i søgemaskinerne, så er der mange andre ting, man skal have gang i.
Avatar billede frames Nybegynder
26. januar 2001 - 12:10 #14
OK - \'højt op i søgemaskinerne\' (in case: Google) - kan jeg blot ikke se, at de ovennævnte forslag skulle have alvorlig indvirkning. P.t. kan en filmside som Filmreactor have deres *premierefilm* listet i Google med det samme - uden at vores overhovedet bliver listet før en måned senere. Hvad skal der gøres, når løsningen ikke liger i META-optimering?

(Bruger titel, description og evt. keyword tagget)

www.cinemazone.dk
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
26. januar 2001 - 12:43 #15
At Filmreactor har deres premierefilm indekseret, kan være et udtryk for tilfældighed (at google tilfældigvis lige er kommet forbi) eller at Google besøger stedet med højere frekvens af en eller anden grund. Det kan være at folkene bag Google synes, at FilmReactor skal indekseres ofte på grund af, at deres sted er specielt godt.

Men jeg vil skyde på, at der er tale om en tilfældighed. Vigtigste ting i Google er stadigvæk: Links TIL dit site. Så det er bare med at komme igang :-) Det er et stort arbejde, men det giver godt i længden!
Avatar billede tiltop Nybegynder
26. januar 2001 - 13:27 #16
Link evt. selv til Google, idet den starter med indeksere udfra sin egen logfil. D.v.s. hvis du har et link til Google og klikker på det i ny og næ, vil Google hurtigere finde dit site.

Rasmus
Avatar billede leho Nybegynder
30. april 2001 - 16:58 #17
Det kan godt ske, at det er mig \"der er lidt tung bagi\" MEN, hvis Google ikke søger på Meta Tags, hvad kan jeg så gøre, for at få den til at finde mig, bortset fra at lave en link til Google???

Leif
Avatar billede tiltop Nybegynder
01. maj 2001 - 14:40 #18
Du kan starte med at tilmelde din URL her: http://www.google.com/addurl.html

Hvis der er tilstrækkeligt mange sites, som linker til dit, skal Google nok finde dit også.

Sørg for at få det optaget i ODP - http://www.dmoz.org
Google\'s spider løber hele ODP igennem, og findes dit link her vil Google helt sikkert også optage den før eller siden.
Avatar billede leho Nybegynder
01. maj 2001 - 18:47 #19
Tak for det. Det vil jeg lkige prøve.