Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 01:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nogle der har et Asus grafikkort

Hej

Jeg vil gerne lige have testet en .avi fil på en computer med et Asus grafikkort, da den ikke kan afspilles på computere uden..... Så hvis du har sådant et, så skriv lige, så kan du hurtige lige teste om filen kan afspilles.

Se evt. indlægget her, for yderligere detaljer:
http://www.eksperten.dk/spm/425016

Vh. Mads
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 01:27 #1
Filen fylder kun 1,21MB så den er hurtig downloadet....... Håber, der er en der kan hjælpe med at få opklaret mysteriet.
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 01:30 #2
Filen er captured for 3 år siden med et ASUS V3800 grafikkort og kunne fint afspilles på computeren med dette grafikkort. Men har en anden computer i dag.
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2003 - 01:52 #3
jeg tvivler nu på at det er grafikkortet der er afgørende for om filen vil spilles eller ej - tror mere det er et spørgsmål om afspiller eller codecs
Avatar billede raizat Nybegynder
09. november 2003 - 03:42 #4
Jeg har et Asus kort så det kan vel ikke være det store problem at prøve. så bare send den til mig :D
Avatar billede lomse Nybegynder
09. november 2003 - 09:15 #5
Hvordan gik det thunderd ?? kunne du få filmen til at spille, ellers kan jeg da godt prøve, har oxo et asus grafikkort og køre win 2000 pro.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 09:23 #6
Ja, jeg hører også meget gerne om resultatet.
Og selvfølgelig handler det ikke om hvilke grafikkort man har, men at have det rigtige codec installeret.
Desværre virker ASUSs eget codec ikke til filmen, hvis man ser på fourCC koden.
Så mit bedste bud er at WinXP ikke kan li' det, eller andre codecs konflikter med det.
Så f.eks. en ren Win98 eller 2000 uden andre codecs installeret, ville være optimalt at teste det på.
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 17:41 #7
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 17:42 #8
thunderd> Så kan du hente filen =)
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 18:25 #9
Hvis der er noget, der har held med at afspille filen, hører jeg gerne om det ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2003 - 18:45 #10
Kan ikke se den, men kan fortælle dig at man skal bruge et codecs der hedder ASV2 - ASUS VIDEO (2)

Se om du kan finde det codecs et sted på nettet - og se om det så kan køre på ikke ASUS grafikkort
Avatar billede lomse Nybegynder
09. november 2003 - 18:47 #11
Kunne sgu heller ikke.
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 19:05 #12
keysersoze> Jeg installeret det omtalte codec: ASV2 - ASUS VIDEO (2)
Men Gspot siger stadig at den mangler det......
Filmen kunne jo godt afspilles for 3 år siden med et Asus v3800 grafikkort og Win98... det er mystisk.

Findes der værktøjer til at reparerer avi-filer med?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 19:15 #13
madzc >> Jeg har prøvet at rep. filen - den fejler ikke noget.
Jeg tror simpelthen bare at codec'et er for gammelt. Det vil ikke spille sammen med noget andet.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at teste det på en Win98, uden nogen andre codecs installeret
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 19:24 #14
phatlasse> Skal det forståes sådan at du kan se billedet og ikke bare farvede firkanter ?
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 19:24 #15
Vil gerne have et screenshot i så fald
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 21:35 #16
Nej, kun de farvede firkanter.
Men dette er først når codec'et er installeret.
Hvis ikke det er installeret, så sker der bare ingenting.
Altså må det være det codec der driller....
Avatar billede madzc Nybegynder
09. november 2003 - 22:40 #17
phatlase> Ja, det var det samme jeg oplevede.... Er det muligt at hente 3 år gamle codecs eventuelt? Altså ikke nye codecs, der understøtter de gamle.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 09:04 #18
Det codec jeg linkede til i det gamle spørgsmål, er det gamle :o)
Prøv at evt. at mail til ASUS support om problemet... Spørg om der findes et nyere codec.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 09:08 #19
Her er måske lidt du kan bruge:

ASUSWCAP.ZIP    ASUS WDM Video Capture MiniDriver v1.0 beta (V3800)
ftp://ftp.asuscom.de/pub/asuscom/treiber/vga/ASUS_VGA_TOOLS/asuswcap.zip

ACAPNT.ZIP    ASUS WinNT Video Capture Driver v1.0 beta 2 (V3800/V6600)
ftp://ftp.asuscom.de/pub/asuscom/treiber/vga/ASUS_VGA_TOOLS/acapnt.zip
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 09:56 #20
oO(mon det virker...)