Avatar billede bullerbasse Nybegynder
08. november 2003 - 21:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tilslutning af lydkort

Hej jeg har fået ny pc men lydkortet er ikke
tilsluttet hvordan gør jeg det ?
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 21:50 #1
du afbryder strømmen til maskinen, tager låget/siden af dit kabinet, finder en ledig pcislot, monterer kortet i denne, tilslutter strømmen og starter op

inden du piller låget af, tager med en hånd på metalet bag på kabinettet og en på radiatoren, så er du afledt.
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 21:54 #2
hvis det er dette svar du var ude efter skal du nu have fat i driveren til lydkortet. den har du sikkert fået med på en cd. Beder maskinen om denne, og du putter den i og installerer. I nogle tilfælde skal du ignorere denne guide og installere via det program der ligger som autostart å cd'en.

så beder den om genstart, og så virker det forhåbentligt.

Er der Onboardlydkort, kan det være det skal deaktiveres manuelt i Biosen.

hvilket lydkort er det forresten
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
08. november 2003 - 21:55 #3
dette er gjort jeg tror det er et sted i bios ell hva ved jeg
at lydkortet er slået fra ..
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 22:01 #4
altså
1 dit onboardlydkort er slået fra i biosen og virker ikke
2 eller dit onbordlydkort virker ikke, er ikke installeret
2 eller dit nye pcilydkort virker ikke er ikke installeret

bare for lige at vi snakker om det samme problem
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
08. november 2003 - 22:01 #5
uha jeg kan ikke huske hvad lydkortet hedder
men jeg er sikker på at det er i bios det er galt
men er det til at forklare mig hvordan jeg slår den til derinde.
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 22:09 #6
prøver lige at kigge på et tidpunkt. det kræver en genstart, og at du kigger lidt rundt inde i biosen. tror godt du kan finde noget med audiodevice et eller andet. de skal så være enabled eller on.

kan ikke lige nu, jeg er ved at hente en demo

er det mon et ac97 onboardlydkort.
ellers prøv at hente dette program, det kan fortælle dig det, og henvise dig til nyeste driver, hvis du holder musen henover en enhed

du finder lydkortet under pc-opsumering
http://www.aida32.hu/download/aida32pe_385.exe
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 22:25 #7
har nu kigget i min biosen, en award, og skulle ind i følgende

integretet periherals

via onchip pcidevice

og sætte det til auto

så det skulle være til at afgøre
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
08. november 2003 - 22:27 #8
OK  hvordan er det lige at jeg kommer ind i BIOSEN
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
08. november 2003 - 22:29 #9
er det F5 ell hva    det er xp pro jeg bruger jeg kan ikke komme derind
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 22:50 #10
brug aida til at finde ud af hvilken bios du har, også under opsumering
normalt bruger man del, mens den tæller rammen op
ellers går då her hen og finder ud af det
http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 17:19 #11
Tryk på enten delete-tasten, F1 eller F10 under opstart, så skulle der være mulighed for at komme ind i BIOSEN og enable dit lydkort
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:13 #12
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
03. december 2003 - 21:40 #13
tak for hjælpen