Avatar billede tycho Nybegynder
08. november 2003 - 21:42 Der er 1 kommentar

Tidlig EOF i tar fil.

Hej alle.
Jeg fik for et stykke tid siden tilsendt en tar-fil med en helvedes masse sourcekoder og eksempler, af en jeg kender.
Han sendte den over IRC, men mens den overførte gik hans inet ned. Dum som jeg er, kom jeg til at åbne filen (med winRAR) og den viste noget af indholdet.
Han kom på igen, og jeg genoptog overførslen fra den del af filen som allerede var hentet.
Da filen endelig var færdig med at downloade prøvede jeg at åbne den og blev noget overrasket da den ikke indeholdte mere end et par 100 mb filer (filen fylder lidt over 1 gb, så det kunne jo ikke passe).
Jeg opdagede at det viste indhold af filen svarede til størrelsen på filen, da forbindelsen blev afbrudt, og jeg kom derfor til at tænke på, om WinRAR kunne ha placeret en EOF markør, da jeg åbnede den ikke færdige fil, og at den nu kun viser dertil.
Jeg vil derfor gerne høre om nogen af jer kender en metode, eller et program der kan gå ind og fjerne evt. EOF dupliketter i en rar-fil.

på forhånd tak
Avatar billede tycho Nybegynder
08. november 2003 - 21:44 #1
Grunden til at jeg ikke bare downloader den igen, er at jeg har et rimelig tæt loft på min forbindelse.