Avatar billede andhansen Nybegynder
08. november 2003 - 17:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde client ip?

På den skole hvor jeg går har vi en trådløs netværksforbindelse, så vi kan komme på internettet via vores bærbare computere. For nogen dage siden lavede de om på den server der deler internetforbindelsen, så nu kan vi ikke komme på internettet mere. Skolen siger at ip'erne på de bærbare skal ændres før man kan komme på nettet, så det må vel være noget med at de har restricted nogen af ip'erne.

Findes der programmer der kan søge efter ip'er der kan bruges på serveren, altså som ikke er restricted?

Jeg håber I kan forstå hvad jeg mener eller må i ligge en kommentar!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. november 2003 - 18:05 #1
den bedste og nemmeste måde er at spørge din systemadministrator...

en grimmere og mere besværlig måde er simpelthen at scanne netværket for ip'er... bemærk endvidere, at det ikke er sikkert din systemadministrator bryder sig om den slags.
Avatar billede andhansen Nybegynder
19. november 2003 - 13:09 #2
hmm d går nok ik... lukker