Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
08. november 2003 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bundkort ecs kt600-a vil ikke starte overhovedet

Jeg har lige købt et ecs kt600-a bundkort og en barton 2600+ processor, problemet er som følger:
Efter alt var installeret på kortet og det så lækkert ud det hele startede jeg maskinen. Den kørte max 5 sek hvorefter den slukkede helt.
Ok tog alt ud undtagen cpu, ram og grafikkort.. Samme resultat
Tog grafikkortet af.. Her kommer den med 1 langt og 2 korte bip, hvilket passe med award bios kode for et manglende bundkort... Den tog dog stadig strømmen.
tog rammene ud, så kun cpu sad tilbage, den kommer med lange bip kontinuerligt, hvilket også passer med koden for manglende ram, nu tog den dog IKKE strømmen.

Config er:
bundkort: ecs kt600-a fsb400
CPU: Barton amd 2600+
ram: simpletech ddr256 pc2100
grafikkort 3dblaster geforce4 ti 4400

Både køler og strømforsyning skulle være kraftige nok.
350 w strøm
silent viking 2 køler

Cpu er installeret af en pro, så jeg regner ikke med det er det. Håber der er en eller anden der kan hjælpe... For jeg er ved at være noget træt af det.

mvh
Peter
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
08. november 2003 - 17:50 #1
hovså
det med 1 langt og 2 korte bip, betyder selvfølgelig manglende grafikkort og ikke manglende bundkort.... flot
Avatar billede hub Nybegynder
08. november 2003 - 18:13 #2
ECS KT600 er du sikker på det?  kan ikke finde det på EDBpriser..
Under alle omstændigheder er fsb på 400 for meget til en barton--den skal køre fsb 333.. Det  er altid generelt en god ide at resette et fabriksnyt bundkort via jumper på kortet (manual)..
Avatar billede chalde Seniormester
08. november 2003 - 18:27 #3
Har du trykket grafikkortet helt i bund?
På nye bundkort er agp-slottet stramt, og mange får ikke presset grafikkortet helt i bund.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
08. november 2003 - 18:48 #4
hub>>> helt sikker på ecs kt600... men det ligger ikke på edbpriser endnu, compumail har dog fået det på deres side. Det undrer mig at forhandleren ikke sagde noget i forhold til det med fsb, men ifølge manulen understøtter kortet en både 400/333/266/200 fsb. Jeg har reset bundkort via jumperen... (hvis du mener bios og cmos ihvertfald)
chalde>>> grafik kortet er helt i bund.

Bundkort specs: http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=360
bundkortets manual kan også findes på dette site
Avatar billede hub Nybegynder
08. november 2003 - 19:58 #5
Ja, så burde den automatisk sætte den korrekte hastighed. Som du ahr det nu, vil kortet køre asynkront mht ram og fsb, men dt burde ikke give startvanskeligheder. Og du har selvf. tjekket at blæseren kørte og sidder i det rigtige strømstik? Når bios er reset og den stadig ikke starter op i en sikkerhedstilstand (fsb 100) kunne der være en fejl på kortet.. Nærmere kan man vanskeligt komme det uden at teste de forskellige hw-komponenter på en anden maskine.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
08. november 2003 - 20:42 #6
jeg har testet grafik kort i en anden maskine, ram er også blevet testet... Er det vigtigt at ram og fsb kører synkront?
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
04. juni 2007 - 21:40 #7
hehe.. havde helt glemt denne tråd, men der kom aldrig et svar. Nu lukker jeg det ihvertfald.. endelig :)