Avatar billede spooolll Nybegynder
08. november 2003 - 13:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genveje i Photoshop CS

Har installeret Photoshop 8.0 CS, men jeg kan ikke bruge genvejene, jeg har engelsk windows og engelsk photoshop, men dansk tastatur installeret... hvordan får jeg den til at gøre sådan så jeg kan bruge genveje som jeg kunne i photoshop 7.0 ?
Avatar billede prodic Mester
08. november 2003 - 13:50 #1
Skal man tro på diverse spørgsmål i diverse fora, og rygter, så har netop problemet med diverse genvejstaster bundet i at ens version af Photoshop CS ikke var helt legal.
Men jeg ville kontakte Adobe, da jeg er ret overbevist om at de ville være mere end glade for at få rettet den slags fejl.
Jeg kan ikke forestille mig, at en så elementær ting ikke skulle være opdaget under beta-tests, men kontakt dem og fortæl dem om dit problem.
Avatar billede spooolll Nybegynder
08. november 2003 - 15:49 #2
k.. jeg prøver at kontakte adobe.. troede bare ikke at det var en decideret fejl i photoshop, tænkte at de måske var fordi det var en engelsk version af photoshop.. (jeg havde en dansk version af photoshop 7.0 før, hvor genvejene virkede fint)...
Og nej: det er IKKE en piratkopi, jeg har ærligt betalt 1200,- for det...
Avatar billede spooolll Nybegynder
08. november 2003 - 15:50 #3
(lader lige spørgsmålet stå lidt tid endnu...)
Avatar billede spe Nybegynder
08. november 2003 - 17:41 #4
Lyder ikke rigtigt at man ikke skulle kunne bruge tastaturgenvejene.

Det fungere uden problemer hos mig. Godt nok er det på Mac men så fjollet er Adobe vel ikke at PC-udgaven ikke kan bruges med andre end engelsk tastatur.

Står Edit>Keyboard Shortcuts til default?
Og er det samtlige tastaturgenveje der ikke virker?
Avatar billede ellert Nybegynder
10. november 2003 - 16:31 #5
Jeg har også lige fået fat i det nye Photoshop, og kan heller ikke få mine genveje til at virke .. Jeg har tjekket under shortcut-properties, og de ER sat til default...
Avatar billede prodic Mester
10. november 2003 - 17:35 #6
spe->Du kan være rolig. De kære genveje virker skam også på en PC. Alt andet ville, som du selv nævner, være "fjollet".

Jeg ville stadigvæk kontakte Adobe og høre deres forslag til en evt. løsning. Og i sidste instans aflevere produktet tilbage til forhandleren.
Avatar billede ellert Nybegynder
10. november 2003 - 17:40 #7
det er ikke alle genveje der fjoller..
ctrl + space + klik virker fx
Avatar billede spooolll Nybegynder
12. november 2003 - 15:42 #8
yep.. har også sat shortcut-properties til default og det virker stadig ik..
Avatar billede fotografik Nybegynder
21. november 2003 - 08:58 #9
hej
her er endnu en der har problemer med keyboard shortcuts i PS8.
det skulle være muligt at definere shortcuts selv, men det er ikke lige lykkedes for mig at kunne gøre det under punktet "edit" > "keyboard shortcuts"
Er det lykkedes for nogle af jer andre. Og hvis, hvordan dælen gør i ?

vh
dorthe
Avatar billede prodic Mester
21. november 2003 - 15:38 #10
Såfremt du opretter en genvejskombination der ikke findes i forvejen(du bliver advaret hvis der findes en kombination) ud for et menupunkt der mangler en genvejskombination, så er det såmænd bare at trykke på Accept-knappen.
Så virker det så ganske glimrende.

Heldigvis har Adobe lavet en ganske fornuftig manual, igen, som kan afhjælpe de fleste problemer.
Avatar billede ellert Nybegynder
23. november 2003 - 16:39 #11
anyway, jeg fandt en løsning ... Den hører sig dog ikke til på exp ...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. november 2003 - 16:06 #12
ellert, som du siger hører det ikke til her på exp, men gider du sende en mail til casper@visitme.dk med løsningen?? Eller evt. kontakte mig på ICQ# 137680220 ... :)
Avatar billede gumz Nybegynder
30. november 2003 - 05:00 #13
Den eneste version af Photoshop cs hvor shortcuts´ne ikke virker, er et skrabet rip af originalen der b.la. er blevet posted på Sharereactor (lad være med at sige du har givet 1200 for en original version hvor shortcuts ikke virker....hvor stupido tror du liiige vi er :-)) Nu er jeg ikke typen der bruger Sharereactor, Edonkey og den slags (pudser glorien), men har hørt rygter om at der er posted en ny (uhhh...jeg får tæsk for det her!)
Avatar billede gumz Nybegynder
30. november 2003 - 05:02 #14
(faktisk en komplet version af Adobe Creative Suite)
Avatar billede gumz Nybegynder
30. november 2003 - 05:23 #15
Havde du reelt givet penge for en original version, var der vel ikke nogen grund til at poste spørgsmålet på Eksperten....vel? Adobe yder fremragende support, og jeg garenterer, at hvis du havde købt en original version hvor noget så grundlæggende ikke virkede, ville du med det samme få smidt en ny version i hoved (+ diverse små gaver for at Adobe kunne slippe for dårlig omtale). Undskyld jeg bliver ved med at poste...skal nok stoppe nu :-) Skulle bare af med lidt galle
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 14:06 #16
Jeg lukker spørgsmålet, havde regnet med at der var en hel masse der havde spurgt om det samme og at i kendte en eller anden patch til photoshop, der kunne løse problemet, men da det ikke er tilfældet lukker jeg nu spørgsmålet uden at give points.
Jeg beholder alle points selv, da jeg ikke mener at svaret "Spørg ham du købte det af"/"Spørg dem der har lavet det" er nok svar og er 200 points værd.
Desuden ved jeg heller ikke hvordan man kun giver nogle af pointsne væk.
Avatar billede spe Nybegynder
30. december 2003 - 14:30 #17
Du har fået de rigtige svar på dette spørgsmål.
Genveje virker i den legale udgave af programmet. Gør dine ikke det ja så er det jo bare at henvende dig til forhandleren på præcis samme måde som du vil gøre hvis du køber en PC der ikke virker.
Er det en illegal udgave ja, så er svaret køb programmet.
Læs også ekspertens regler her: http://www.eksperten.dk/regler.phtml