Avatar billede sykonia Nybegynder
08. november 2003 - 11:53 Der er 7 kommentarer

Messenger Server

Hej eksperter!

Jeg har tænkt på om det er muligt at lave en Messenger server.. Som man også kan logge ind på eksternt så mine venner og sådan også kan benytte sig af den!

På forhånd tak!
Avatar billede cbyriel Nybegynder
09. november 2003 - 18:49 #1
Hejsa... jammen det kan man da:

der er 2 muligheder:
- Microsoft .NET Messenger Service
- Exchange 2000 Instant Messaging Service, included with Exchange 2000 Server

begge programmer kan løse opgaven..
Avatar billede webcon Nybegynder
10. november 2003 - 22:32 #2
cbyriel:> Er dit forslag ikke kun til intern brug ??
Avatar billede cbyriel Nybegynder
10. november 2003 - 22:40 #3
Nej, hvis man sætter serveren op, jammen så kan man da også nemt lave så folk ude fra kan få adgang til serveren.
Avatar billede webcon Nybegynder
10. november 2003 - 22:52 #4
Okay... lyder spændende... fortæl noget mere
Avatar billede cbyriel Nybegynder
10. november 2003 - 22:59 #5
Jammen det er jo ikke så kompliceret, du vælger en af programmerne og sætter dem op ifølge install-vejledningen i hjælpen, og hvis du så vil have folk ude fra til at bruge din server, jammen så skal de jo blot have addressen på den, og står den bag firewall så skal der jo lige åbnes for de porte den benytter.
Avatar billede webcon Nybegynder
10. november 2003 - 23:02 #6
Okay.. det vil jeg da afprøve.. jeg takker
Avatar billede cbyriel Nybegynder
10. november 2003 - 23:06 #7
no probleo