Avatar billede dendro Nybegynder
08. november 2003 - 01:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hinde på skærm efter rengøring med Ajax

jeg har vasket min skærm med Ajax og derefter er der kommet en hinde på skærmen så den er utydelig , kan jeg få skærmen pæn igen , hvis ja hvordan
Avatar billede connie Nybegynder
08. november 2003 - 05:37 #1
Ajax!? Ja det er også temmeligt skrapt til en computerskærm!

Nå, men du kan bruge ganske almindeligt vinduesrens/glasrens (fås i alle supermarkeder) fra f.eks. en forstøverflaske til at fjerne hinden med. Sprøjt et tyndt lag på skærmen og tør efter med en fnugfri klud.
Avatar billede snuppy2002 Nybegynder
08. november 2003 - 06:10 #2
tag lidt vand og bland en smule sprit i. så tager du en klud der ik fnugger, fugter den lidt, og så kører du bare rundt i små cirkler på hele skærmen, til sidst tører du efter med en meget blød og tør klud, og vupti så er der fin og klar skærm.
mvh. rené
ps. jeg bruger det selv på min bærebar og det virker!!!!!!!!
Avatar billede tgv Nybegynder
08. november 2003 - 13:35 #3
på din bærbar????? Sprit på LCD/TFT skærme gør dem gule i længden så det er nok ikke verdens bedste ide. Hvis du søger efter det på mange producenters hjemmesider siger de at du skal bruge eddike blandet med vand eller et stof der er i sprinklervæske, kan ik lige huske hvad det hedder men søg under emnet på google :)
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 13:55 #4
bare brug vinduesrens - hverken min bærbar eller TFT skærm har taget skade indtil videre...

og hvis du overvejer at bruge sprit - ikke noget med at sniffe ;)
Avatar billede dendro Nybegynder
08. november 2003 - 22:18 #5
Tak til de 4 der har besvaret mit spørgsmål, det med point har jeg ikke styr på , så jeg ved ikke hvordan de tildeles , men kan jeg vælge vil jeg vælge connie , da hun var først med et brugbart svar , samt en let løsning. Jeg er total "grøn" bruger af Eksperten og af pc så sorry for manglende points.