Avatar billede ullat Nybegynder
07. november 2003 - 23:31 Der er 5 kommentarer

Netværk uden server - computerne vil ikke snakke sammen

Hvordan får jeg mine to computere til at tale sammen? Den ene kører win98 den anden xp pro.
Der er fin adgang til internettet fra begge computere, men de finder ikke hinanden. Jeg har kørt opsætning af hjemmenetværk, men er det ikke kun hvis man har en server? Jeg har ingen fast IP
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2003 - 23:40 #1
Spar points og søg her på Eksperten.. der er en million spm der ligner dit..
Hvis du vil, kan du selv lægge et svar og acceptere det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2003 - 23:45 #2
Jeg kan se at du er ny her på Eksperten..
Tag et smut forbi http://expfaq.1go.dk/ og læs man hvordan systemet virker.
/theSufer.
Avatar billede ullat Nybegynder
07. november 2003 - 23:51 #3
Yeah right. Jeg har selvfølgelig søgt først. Men jeg kan ikke finde et svar jeg kan bruge. De svar jeg har fundet taler om faste IP-adresser, og det er vel ikke relevant, når jeg har dynamisk IP.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. november 2003 - 02:09 #4
Hvis scenariet er, at du har to offentlige ip-adresser - som ikke ligger i samme subnet, er der umiddelbart 2 måder at løse problemet på:

1. Foruden den offentlige dynamiske, tildeler du hver computer en privat fast adresse. http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

2. Du installerer IPX/SPX (NWLink)
Avatar billede clr Nybegynder
11. november 2003 - 14:31 #5
Selvom du "bare" vil have dine 2 maskiner til at kommunikere på dit interne netværk, skal de stadig have en ip-adresse.
ip-adressen skal på begge maskiner være indenfor sammen område f,eks 192.168.0.X (X = 1 -> 255)
Den dynamiske adresse bruges kun til din internet udbyder, dvs kun når du skal på internettet.

hvordan kommer du på internettet? er det via et modem, ISDN, adsl, eller hvad?