Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

pc går i sort

Halløjsa!!!

Jeg har et problem. Min computer slukker igen efter jeg har startet den.

Jeg havde lige fået sat mit bundkort i og nu slukker den igen et stykke tid efter jeg har tændt den.

Jeg har prøvet at ringe rundt og spørge, men ingen kunne hjælpe, kan i???

Jeg har et Asus bundkort, en Amd Athlon 2400+ processor, 512 ddr ram og et Geforce 4 TI4200 grafikkort.

På forhånd tak!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:14 #1
1:får den startet helt op , før den lukker ned igen
2:har du brugt kølepasta til din cpu
3:kommer den med nogen form for fejlmeddegelse
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. november 2003 - 19:15 #2
har du prøvet at teste din cpu - det kan være det den der er røget. Men det kunne jo være flere ting, som den er galt med.
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:18 #3
min cpu virker har tjekket den.

den har virket før det var bare fordi jeg har haft mit bundkort ude og fået det ombyttet til et magen til, som virker. Og efter jeg satte det i har den teet sig dumt.
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 19:25 #4
Kunne tyde på, at køleren ikke sidder godt nok på CPU, eller blæseren ikke er monteret i det rigtige stik på bundkortet.
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:26 #5
Min pc kan sagtens nå ind i windows og jeg nåede også at starte hitman 2 men så gik den ud lige efter anden gang var jeg bare i windows i ca. 5 min. så slukkede den.

PLEASE HELP
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:27 #6
Hvis køleren ikke er det rigtige stik ville den så starte alligevel???
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 19:28 #7
Du skal tjekke temperaturen på CPU, når den går kold. Du skal loade Setup Optimal i bios.
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:29 #8
det tyder kraftigt på et varmeproblem
kontroler om din køler sider rigtigt
og har du brugt kølepasta , da det normalt er nødvendigt
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:32 #9
hvor kan man få kølepasta henne???
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:34 #10
ved næsten alle edb forhandlere
det koster kun ca 20 kr for en tupe
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:35 #11
hvor finder man setup optimal henn i biosen???
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:38 #12
er 70 grader for meget for en cpu eller hvad???
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:39 #13
den skal ned under 45 grader
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:39 #14
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
hent aida32 , der er det nemmere at se det og det kan fortællle mange andre ting om din maskine
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:40 #15
men med 70 grader er det med 100% sikkerhed der problemet ligger
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:42 #16
smider lige et svar , nu da det ser ud til at du har fået besvaret dit spm
jeg er sikker på at det er løst når du får kølepasta på , sørg for at der er et jævnt lag på hele din cpu
Avatar billede don_z Nybegynder
07. november 2003 - 19:43 #17
Mange tak men ved du hvad jeg kan gøre???
Avatar billede guanche Nybegynder
07. november 2003 - 19:44 #18
kunne være strømforsyningen medmindre den har virket med et andret board

70" er alt for høj

vores temp på en xp cpu ligger på fast 42" i et chieftech kabinet
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 19:45 #19
det eneste rigtige er at få det kølepasta på
så må du undvære den maskine i aften , køre du for længe med den temperatur brænder du bare din cpu af , og så koster det