Avatar billede seiding Nybegynder
07. november 2003 - 15:07 Der er 10 kommentarer

Musik på hjemmesiden - hvordan?!

Hejza jeg har lavet en hjemmeside omkring musik. Jeg ønsker at have et beat kørende i baggrunden på min hjemmeside som jeg har lavet i mp3-format - hvordan og hvorledes??  Nogen som ved det?

Jeg har set/hørt det på en del andre sites-men hvordan?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 15:15 #1
<embed src="dit_beat.mp3" hidden="true" loop="true" autostart="true">
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. november 2003 - 15:20 #2
du kan bruge noget i den stil:
<embed src="lyd.mp3" autostart="true" loop="true" />
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 15:27 #3
nak-m >> hvad bidragede du lige med der?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 15:30 #4
Prøv det her, embed tagget er ikke gydlig HTML, så derfor kan du ikke regne med at det kan bruges i alle browsere.

Du kan evt. fjerne embed tagget i min kode, det er blot med i tilfælde at at browseren ikke fatter object tagget ;)

<object id="MediaPlayer" width="0" height="0" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
<PARAM NAME="filename" VALUE="monsterkill.mp3">
<PARAM NAME="autoStart" VALUE="true">
<PARAM NAME="loop" VALUE="true">
<PARAM NAME="showControls" VALUE="false">
<param name="ShowStatusBar" value="false">
<PARAM NAME="Autorewind" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="false">
<EMBED SRC="monsterkill.mp3" WIDTH="0" HEIGHT="0" type="application/x-mplayer2" name=MediaPlayer loop="1" autostart="1" showcontrols="0" showstatusbar="0" autorewind="1" showdisplay="0">
</EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 15:31 #5
Hvis du ønsker at lave noget der også virker på Mac/Linux skal du nok have fat i nget mere kode, evt. lave en lille Flash fil med musikken i.

Så kan brugeren i det mindste downloade Flash hvis han/hun vil høre lyden.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 15:37 #6
jeg er netop ved at lave en side hvor jeg bruger:
<embed src="dit_beat.mp3" hidden="true" loop="true" autostart="true">

det virker fint i:
IE6
NS7
Mozilla 1.3
Opera 7

http://www.uniquem.dk/liljay/
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. november 2003 - 15:38 #7
mm12010: negativ? havde bare glemt at opdatere mit vindue ... så du kan tage det helt roligt ;)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 15:40 #8
ikke negativ - undre mig bare, det kunne være der var noget jeg havde overset :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 15:42 #9
mm12010> Ja det er muligt det virker men det er ikke det W3C anbefaler.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 15:45 #10
el_barto >> ok, tak - det var jeg ikke klar over...