Avatar billede agassi Nybegynder
07. november 2003 - 15:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan oprettes et søjlediagram

Jeg skal undersøge en række sager. I hver af sagerne skal der så undersøges hvilke momenter der indgår i sagerne
I den forbindelse har jeg tænkt på at lave en søjlediagram, hvor der på y-aksen fremgår hvor mange sager der er undersøgt. I x-aksen skal momenterne står (f,eks. havde bil. havde hus, havde hund osv). Dernæst vil jeg gerne have en yderligere Y-akse på højre side af x-aksen hvor der fremgår antal procent af sagerne. (f.eks. hvis der er undersøgt 50 sager i alt, så går y-aksen på venstre side op til 50. På det sted hvor der står 5 i y-aksen på venstre der skal så overpå højre y-akse stå 10, da 5 sager ud af 50 svare til 10 procent. Det er så mening at hvis der i 8 af sagerne indgå hund, så skal den søjle der fremgår udfra hund i x-aksen går op til 8. Og sådan skal det fortsætte.

Er der nogen der kan hjælpe mig da jeg ikke før har prøvet at lave søjler. har prøvet at rodelidt med programmet, men det lykkedes ikke rigtig.

Hvis jeg skal anvende et andet program, så hører jeg gerne, eller hvis jeg skal spørge et andet sted.

MVH

Agassi
Avatar billede aheiss Praktikant
07. november 2003 - 16:53 #1
tre rækker  : række 1- tekst, række 2 - tal række 3 -  pct.
Marker område ( de tre rækker)
Indsæt / diagram / Vælg søjle / Udfør
Højreklik på dataserie procent i diagrammet / Diagramtype / Kurve /OK
Højreklik på dataserie procent i diagrammet / Akse / sekundær akse/OK

Så skulle den være der
Avatar billede agassi Nybegynder
08. november 2003 - 01:25 #2
Jeg bruger Work s regneark.

Når jeg har markeret de 3 rækker, og går ind under indsæt, der er der ikke noget der heddeer diagram. Til gengæld er der ude på værktøjslinien noget der hedder diagram. Hvis jeg vælger et søjlediagram derinde og vælger at udfører, så kan jeg ikke højreklikke på dataserie procent i diagrammet.

Hvad gøre jeg forkert??
Avatar billede agassi Nybegynder
26. november 2003 - 04:30 #3
Lukker
Avatar billede agassi Nybegynder
26. november 2003 - 04:30 #4
Lukker og ingen point, da ej hjælp fuldført