Avatar billede webcon Nybegynder
07. november 2003 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Citrix client opkobling

Hejsan...!

Jeg har umiddelbart det problem, at når der nu er installeret en citrix-klient på en W2K work., indskriver diverse ipadresser til citrix-serverne, fungerer alt perfekt.

Når der så kommer en ny bruger, som er domain user, kan den ikke finde citrix-serverne, medmindre, at man påny skal skrive ip-adresserne til serverne.

Er der nogle måder hvorpå man kan undgå at skulle indskrive ip-adrsserne, eller for den skyld, hele opsættet. Jeg har forsøgt at kopiere en genvej fra administrator, men det slår selvfølgelig ikke igennem for en anden bruger............... HELP.
Avatar billede cbyriel Nybegynder
09. november 2003 - 18:51 #1
Progblemet ligger nok i at maskinen du kører klienten på ikke kan resolve det domain navn du angiver, dette kan løses ved at angive en DNS server på klient maskinen, og/eller sætte en DNS server op på serveren du connecter imod. - Du kan også rette i lmhosts filen og tilføje addressen dér på klientmaskinen, så den selv kan "resolve" ip adressen til hosten.
Avatar billede webcon Nybegynder
09. november 2003 - 23:01 #2
Okay..... det lyder som en løsning, det vil jeg straks afprøve i morgen. Jeg vender tilbage a.s.a.p.
Avatar billede webcon Nybegynder
10. november 2003 - 14:34 #3
cbyriel :>

Nu har jeg i lmhost-filen skrevet følgende:

192.168.1.30    SERVER1    #DOM:DOMÆNE

Men fortsat kan den ikke selv "resolve" ip-adr til hosten

Har du forslag til ændringer......

Det skal lige siges, at jeg connecter via vpn og klienten får korrekt DNS-adr til vores DNS-servere, hvor citrix-serverne står skrevet.

/Webcon
Avatar billede cbyriel Nybegynder
10. november 2003 - 14:43 #4
Hm... Det lyder en anelse mystisk..  specielt når du har indtastet DNS'en også.. så må jeg indrømme at jeg er lidt blank uden selv at kunne se det...
Avatar billede webcon Nybegynder
24. november 2003 - 13:38 #5
Jeg lukker spm. idet ingen løsning er fundet.