Avatar billede and.vang Nybegynder
07. november 2003 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mangler idé til indhold på en superplads

Jeg er i gang med en større ombygning af mit websted, og er nu ved at være færdig. Og så står jeg i den heldige situation, at jeg har et forholdsvis stort område på en meget opprioriteret og opsigtsvækkende plads, hvor jeg ikke har noget indhold.

Webstedet er til mit lille enkeltmands webbureau, og jeg har prøvet med noget case-værk, men det bliver ikke rigtig godt. Man kunne selvfølgelig altid lægge en ligegyldig ting ind som en poll, alt for gamle nyheder, diverse statistik og andet i den dur, men jeg vil nødig miste kunder eller brugere ved det, og samtidig vil det være synd at spilde den bedste plads på hele websiden på noget ligegyldigt (og så synes jeg generelt heller ikke godt om den slags lir...:). Så det...

Er der nogen idéer til hvad jeg kunne hælde på?

Mvh Anders :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2003 - 14:02 #1
kunne være fedt med en adresse til siden.. ;)
Så kunne man samtidig se hvad du allerede HAR sat på siden, og derved hvad der kunne være fedt at have der, få et billede af målgruppe (mener her at det jo ikke vil være fedt med et alkoholmeter på en aa-side (just an example), hvor meget plads der er til "tingen", osv.. :)
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. november 2003 - 14:05 #2
Desværre er siden ikke online endnu, men jeg kan godt snuppe et screendump af den, som den ser ud foreløbig. Det må så bare blive lidt senere, da den ikke ligger på den computer jeg sidder ved nu...Laver lige noget hurtigt, vent et øjeblik... :)
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. november 2003 - 14:18 #3
http://www.a-vang.dk/nyt_design_eksempel.gif

En råskitse af designet. Se bort fra størrelse, farver, kvalitet osv. Håber det giver et nogenlunde indtryk af placeringen. Feltet er ca. 230x250 pixels plus-minus (regn ikke med målene på skitsen), så det er ikke det store tekststykke der er plads til. Kan evt. også udvides i højden (til ca. 350).

Mvh Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. november 2003 - 14:22 #4
Jeg har desuden adresse i bunden af siden, så det er udelukket. Ellers er der ingen specielle elementer, blot tekst, logo, menu, overskrift samt lidt lækker grafik i toppen.
Avatar billede medievil Nybegynder
07. november 2003 - 14:39 #5
Man kunne jo lave en maskot, altså en såkaldt "brand"...
Ellers så kunne man lave en søgebox eller noget !
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 08:05 #6
jeg opfatter det som om, det er plads du har på hver side, du skal have fyldt ud.

så ville jeg evt. finde et billede, som skaber opsigt, og samtidig passer til teksten.

Dette kan ofte virke kreativt, og derved på en positiv indflydelse på en evt. besøgende kunde.
Avatar billede and.vang Nybegynder
08. november 2003 - 11:49 #7
Tak for svar fra alle!

Jeg tror en maskot bliver lige i overkanten, da det er et meget lille firma, som jeg ikke ved om eksisterer om to måneder. Altså, en maskot vil komme til at udstråle at dette virkelig er noget godt, der konstant føres videre og bliver meget stort. Hvis du forstår...

En søgeboks ville være ideel, men der er bare ikke så meget at søge efter. Webstedet består af fire sider, og alt kan tilgås fra forsiden. Desværre...

Et billede lyder som en god idé. Jeg har aldrig ikke fundet ud af, hvordan de egentlig virker på brugerne, men det du siger lyder meget rigtigt. Det vil jeg helt bestemt overveje, men I må meget gerne komme med flere forslag.

Mvh Anders :)
Avatar billede and.vang Nybegynder
08. november 2003 - 11:50 #8
Og ja, der er plads på alle sider!
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 11:54 #9
Altså, vi kan godt finde ud af noget med nogle billeder, men så vil jeg lige bede dig kontakte mail bnp@1-line.dk så skal jeg nok hjælpe dig med nogle passende billeder til din tekst. (evt. indhold) :D
Avatar billede and.vang Nybegynder
08. november 2003 - 12:25 #10
Tak skal du have, men jeg kan sagtens selv tage billederne, og så kan jeg også få det præcis som jeg vil have det. Men ellers tak! :)

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent i et par dage, men pt. tror jeg billederne vil være en rigtig god løsning.

Mvh Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
12. november 2003 - 13:50 #11
Så er der lukket. Jeg bruger den med billederne - det bliver rigtig godt så tak for svar!!

Mvh Anders :)