Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opdeling af klasser

Jeg har et arkiveringssystem, som giver mig lidt problemer.

I starten havde jeg hele koden i en fil. Nu har jeg prøvet at opdele det i flere filer.

Jeg har lidt problemer med referering.

I min main klasse har jeg har jeg givet brugeren et valg, en klasse for hvert valg. Problemet ligger nu i, at mine personer, varer, sortering ligger i hver sin klasse/fil udover main klassen, hvilket giver nogle programmeringsfejl, når jeg prøver at sortere/udskrive personerne eller varene for den sags skyld til skærmen.

Er der ingen simpel måde at holde styr på filerne, så de alle kan "finde" hinanden?

Mit direkte problem ligger i at selvom java ik melder nogle compileringsfejl, så kan programmet ik udskrive listen over personer, selvom der er 5 personer intastet i ArrayListen fra start.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. november 2003 - 21:42 #1
Det med en fil er fy fy!

Du skal opdele din kode i logiske komponenter. Lav evt. et Objekt Orienteret klassediagram først. Hvad mener du med, at du har givet brugeren et valg per kalsse?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 21:51 #2
Vi skal nok se lidt kode og lidt fejl for at kunne hjælpe.
Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 21:52 #3
jeg har netop opdelt i flere filer nu, programmet gider bare ik nu at udskrive det rigtigt.

Det med et et valg pr klasse er , at jeg har lavet en do/while løkke, hvori jeg har nogle if løkker. I hver ifløkke "videresender" jeg så brugeren til den valgte klasse. Problemet ligger i at hver nogle af klasser afhænger af de andre klasser for at fungere ordentlig, dette kan ik få få til at gøre rigtigt.
Det virkede fint, da det lå i et dokument.
Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 21:55 #4
det er lidt svært at indsætte kode i det fylder så
Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 21:56 #5
meget. det ville være nemmere, hvis jeg kunne sende det.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 21:57 #6
Du må godt sende til arne_v@mail.danbbs.dk, men løsningen skal
postes her for at der må uddeles point !
Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 22:03 #7
ok
Avatar billede dsp82 Nybegynder
06. november 2003 - 22:55 #8
tak for svaret, det virker helt fint nu, nu mangler jeg kun at få styr på min søge klasse.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 23:01 #9
Til alle andre: ændringerne bestod i få klasserne i rigtigt case og at
få de members der blev refereret til som statiske erklæret static.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 23:01 #10
svar