Avatar billede xsms Nybegynder
13. september 1999 - 13:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad for et program skal man bruge for at åbne databasser og redigere i dem!

Hej jeg ville spørge hvad for et program du skal bruge for at åbne og redigere i databasser(*.mdb* og eventuelt hvor jeg kan hente dem!

                                  Adan@forum.dk
Avatar billede villadsen Nybegynder
13. september 1999 - 13:49 #1
Microsoft Access, og det er ikke freeware, men en del af Microsoft Office Professional eller som stand-alone produkt
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. september 1999 - 14:09 #2
Kig på Micro$oft's web site... (www.microsoft.com), der kan du et eller andet sted finde en viewer til at se indholdet af en access database (mdb), men som Villadsen har sagt skal du bruge MS Access til at ændre i det...
Og rigtigt nok er det enten en del af Office Pro. eller stand-alone produkt...
Avatar billede ziber Nybegynder
13. september 1999 - 14:19 #3
jeg ved ikke omdet er muligt via en sql, at gå ind i en access database, men der findes da sql servere der er freeware eller shareware. Så det kan være du kn bruge et sådant
Avatar billede villadsen Nybegynder
13. september 1999 - 14:24 #4
Jeg har nu godt nok aldrig hørt om et freeware program der kan redigere Access-databaser, og hvis det findes tror jeg alligevel det er bedst i længden med the real thing, men jeg vil da gerne høre mere om muligheden...
Avatar billede ziber Nybegynder
13. september 1999 - 14:46 #5
jep, jeg ved jo netop ikke om det er muligt at tilgå en access database fra et sql program, men jeg skal da så sandelig lige kigge efter om det er muligt....
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. september 1999 - 14:52 #6
Man kan ihvertfald tilføje og slette poster i db'en via asp, måske kan man også oprette nye tabeller?
Avatar billede villadsen Nybegynder
13. september 1999 - 19:23 #7
Det kan man godt. Men det er upraktisk at oprette en hel database via asp.
Avatar billede thomas Nybegynder
14. september 1999 - 12:19 #8
man kan da snildt kode sit eget program i f.eks. vb der kan oprette mdb filer/slette i records/indsætte nye tabeller os.v., det tager tid men det kan lade sig gøre.

ja har man visual studio følger der rent faktisk et program med (skrevet i vb), der kan gøre det du beder om, uden du har access installeret.
Avatar billede xsms Nybegynder
15. september 1999 - 17:49 #9
Hvor meget koster studio normalt!