Avatar billede mib-dk Nybegynder
06. november 2003 - 18:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

smtp gateway / relay

Hejsa

Jeg har brug for at lave en smtp server som skal stå foran vores eksisterende mail server, hvor denne smtp server skal stå med virus scanning og evt. spam filter, det er vigtig at smtp´en ikke ændre på nogle oplysninger da den nuværende mailserver gerne skulle kunne dele det ud i de rigtige postkasser. Er her nogen som har et forslag og evt. en how to ?

Der er et par af mine venner som har nævnt at freebsd kunne være en løsning, hvad siger i ???
Avatar billede emballage Nybegynder
06. november 2003 - 19:49 #1
Tror det er det her du kigger efter http://assp.sourceforge.net/.

Har ikke selv prøvet den. Jeg bruger selv qmail og sa. Det er et lidt krævne setup. Du kan finde lidt info her.http://www.qmailrocks.org.

Husk at lave et setup på en test maskine og test og test og test. Du vil ikke fortryde.
Avatar billede mib-dk Nybegynder
06. november 2003 - 20:02 #2
emballage >> assp ser meget interesant ud... men den har desværre ikke virus scan :(.... JEg kender godt qmail, og synes at det er en rigtig fed mail server... problemet er bare at jeg kan ikke få lov til at skifte den mail server ud, vi allerede har, så jeg er tvunget til at have en anden smtp i fronten ;(... har du evt. andre alternativer ?? :)
Avatar billede mfalck Praktikant
07. november 2003 - 09:29 #3
jeg ved at man kan få postfix til at sende mails videre til andre mailservere, og at du kan få den til at afvise en stor del af spam (f.eks. diverse spam-lister - min egen postfix-server afviser cirka halvdelen af al indkommende mail på denne måde) - jeg ved dog ikke om en antivirus-skanner skanner mailene førend den forsøger at aflevere mailene til brugerne. F.eks. virker sådanne spam-værktøjer som spamassassin igennem maildrop/procmail, og det er så først når mailene skal afleveres til de lokale brugere at det fungerer.
Avatar billede emballage Nybegynder
07. november 2003 - 15:50 #4
hvis du er vild med qmail så tror jeg du skal kigge på http://www.qmail.org/qmail-manual-html/man8/qmail-remote.html

ellers kan http://www.activestate.com/Products/PureMessage/index.plex?_x=1 måske være noget, men det koster lidt, men så kan du jo spare nogle timer.
Avatar billede emballage Nybegynder
07. november 2003 - 15:53 #5
how.. det jeg ville sige med linket til qmail-remote, var at du så kunne stille en qmail server op med http://qmail-scanner.sourceforge.net/ og så route mailen vider til jeres nuværende mail server.
Avatar billede mib-dk Nybegynder
18. november 2003 - 15:10 #6
emballage > undskyld det lange svartid, men jeg har lagt med influenza.... men active state prøvede jeg,... det løste ikke mit problem, men fandt en række andre steder jeg kunne benytte dette... så du har sgu fortjent de point