Avatar billede ylwen Nybegynder
06. november 2003 - 17:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende mail i Exchange

Vi har en Exchange server kørende, som kører ganske udemærket (tror jeg da) Den modtager post fra domænet users.dk. Nogen af brugerne, som også bruger dette domæne, er oprettet således at de, når de sender post via bruger@users.dk, så ser det ud som om de sender fra domænet menzel.dk. Problemet er så at prøver jeg at sende direkte til bruger@menzel.dk så kommer der svar tilbage om at brugeren ikke eksisterer på serveren. Det tyder på at når jeg sender post via Exchange serveren, så tjekker den først på den lokale server om brugeren er der (hvilket han ikke er) og så sker der ikke mere... den glemmer så at tjekke resten af det store net? hvad er vores fejl? og hvordan løser vi problemet?
Avatar billede schoubye Nybegynder
18. november 2003 - 15:47 #1
Du skal oprette det nye domæne i SMTP køen på din exchange.
Inde i System Manager skal du klikke på Reciepints -> Reciepints Policies -> Højreklik Default Policy -> Klik fanabladet e-mail adresses (policy)
Her skal du tilføje @menzel.dk
Nu tillader du at denne exchange server virker for dette domæne.
Håber jeg har forstået dit spm rigtigt.
God arb. lyst
Jeppe
Avatar billede schoubye Nybegynder
18. november 2003 - 15:47 #2
ups... Skulle have været et svar...
Avatar billede ylwen Nybegynder
18. november 2003 - 17:42 #3
Ja, jeg har løst problemet og du har fuldstændig ret... det er hvad der skal til