Avatar billede massg Nybegynder
06. november 2003 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Videokvalitets forbedring

Hej,

Jeg er i gang med at optage en video fra min skiferie ind på min computer som avi. men når man  optager fra et vhs-bånd bliver kvaliteten meget ringe, selom opløsning man optager med er høj. Kvaliteten er dårlig på den måde, at billedet bliver meget uskarbt pga. den kedelige vhs-kval. selvom der optages med xvid 2000kbps. Findes der et program der kan gøre billedet bedre på nogen måde, ville jeg meget gerne forsøge med det. ;)

Vh massg
Avatar billede the_email Nybegynder
06. november 2003 - 17:35 #1
Når du skriver VHS-kabel gætter jeg på at du bruger et Composite-kabel - det er nok gult.

For at forbedre kvaliteten betydeligt skal du bruge et S-VHS kabel. Det kræver naturligvis at dit graffikkort har S-VHS/in og at din anden enhed har S-VHS/out.

Du vil altid kunne trække S-VHS ud af et SCART-stik, det er et større problem med S-VHS/in.

Forskellen er at på Composite/VHS, lægger du s/h og farve-signalet oven i hinanden hvor de på S-VHS er afskildt.

TheEmail
Avatar billede massg Nybegynder
09. november 2003 - 09:31 #2
Tak for svaret, undskyld de så sene point.
Avatar billede the_email Nybegynder
09. november 2003 - 12:29 #3
Takker for point. Har dit graffikkort S-VHS/in - så du kan bruge mit svar til noget?