Avatar billede exp5 Nybegynder
06. november 2003 - 15:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Matematik i PHP

Hej

findes der nogle funktioner i php, eller en php fil man kan include et eller andet sted på nettet, så man kan lave matematik i php?? jeg ved godt at man kan plusse gange og dividere osv, men så man fx kan skrive PI(tal); eller hvis man skal regne med logorytmer, skrive LOG(tal bla bla);, og alle andre matematik ting?
Avatar billede thb Nybegynder
06. november 2003 - 15:47 #1
Nu kender jeg ikke til php, men i asp er alle functionerne ind lagt.. Der kan man skriver <% a = log(tal) %> osv..

Prøv at find en reference liste til PHP, der står sådanne ting i.

Thomas
Avatar billede pbudk Nybegynder
06. november 2003 - 15:53 #2
kig engang her:
http://www.php.net/manual/en/ref.math.php

Det er måske lige rigeligt med point for et spørgsmål i den kaliber.
Avatar billede exp5 Nybegynder
06. november 2003 - 15:53 #3
Tak!1

pbuddk ->> Læg et svar! ;)
Avatar billede pbudk Nybegynder
06. november 2003 - 15:55 #4
Nah behold du bare dem.

Jeg skal ikke have 200 point i dit første spm. for at lægge et link til php manualen ;o)
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 16:09 #5
exp5: har du mulighed for at kontakte mig over icq eller msn? se min profil
Avatar billede exp5 Nybegynder
06. november 2003 - 16:18 #6
Oki :D

Riversen ->> Nej desværre, jeg er ikke på msn og icq :-(

Hvorfor da?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 16:20 #7
fordi jeg er ved at lave en side som du måske kunne bruge, men er ikke færdig endnu
Avatar billede exp5 Nybegynder
06. november 2003 - 16:26 #8
Okay :D Jeg kan da lige installere msn..
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 16:31 #9
fino
Avatar billede exp5 Nybegynder
06. november 2003 - 16:33 #10
okay nu er jeg på msn, men du er offline.