Avatar billede kaffka Nybegynder
06. november 2003 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tv-kanaler ud i højtalerne

Jeg har købt et anlæg fra Eltax. Hedder Home Cinema.

Der er indbygget reciever med 5.1 surround. Kan det ikke lade sig gøre at føre lyden fra tv-kanalerne ud i højtalerne. Hvordan skal tilskutningen i givet fald være. på fjernbetj. er der følgende muligheder: DVD/Tuner/AUX1/AUX2.

Der er kun stik i DVD'en til radio FM og AM antenne. Der er kun et scartstik på min video, hvor tv-kanalerne vel stadig skal ind. Er der bud på en tilslutning?

mvh
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2003 - 14:34 #1
Der må også være et stik i receiveren der hedder AUX.

Så kan du køre en ledning fra dit TV > Receiver, hvis du har Phono stik på det (rød og hvid stik) er det nemt nok, har du ikke kan du måske få lyden ud gennem SCART stik bagpå, hvis dit TV har 2 eller flere SCART stik.

Har du hverken ledigt SCART eller Phono kan du tage lyden fra videoen, men denne lyd er så kun i Mono medmindre du har en stereovideo :)
Avatar billede kaffka Nybegynder
06. november 2003 - 14:44 #2
Jeg har en monovideo, desværee. DVD'en og TV'et er tilsluttet via scartstik. der er ikke andre muligheder for tilslutning til fjernsynet. Eftersom at antennekablet går ind i video, er det vel også her at der skal etableres en forbindelse til DVD'en (der er 2 aux indgange). Måske et scartstik fra videoen med stik i den anden ende som passer til aux indgangen. Bliver det så stadig i mono?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2003 - 14:54 #3
Det optimale ville være lyd sådan her:

Video > Receiver
TV > Receiver

Men når det nu ikke kan lade sig gøre så.. :)

Det du kan forsøge er at køre TV > Video > Receiver, men det er ikke så nemt tror jeg.

Din video har sandsynligvis kun en mono tv-tuner, og derfor vil al lyd fra den være i mono.

Jeg kan ikke lige regne ud hvordan det skal laves ;/
Avatar billede kaffka Nybegynder
06. november 2003 - 14:59 #4
OK - det bliver vist ikke så let. Tak for det :-)
Avatar billede kaffka Nybegynder
07. april 2004 - 12:29 #5
Øhh - hvordan giver jeg lige point
Avatar billede kaffka Nybegynder
07. april 2004 - 13:57 #6
test