Avatar billede weigand Nybegynder
06. november 2003 - 12:34 Der er 8 kommentarer

Hvordan starter man en Power Poit præsentation op fra HTML

Hej

Er der en der har noget kode til hvordan man kan starte en Power Point præsentation op fra en hjemmeside. Det skal bare være ved hjælp af et link.
Avatar billede aopen Nybegynder
06. november 2003 - 12:39 #1
prøv at beskriv spm lidt mere...
Avatar billede aopen Nybegynder
06. november 2003 - 12:40 #2
ejh,... prøv at søge lidt på http://www.google.dk om power point. jeg har da selv lavet Power point præsendationer
Avatar billede weigand Nybegynder
06. november 2003 - 12:54 #3
Det jeg ønsker er at kunne klikke på et link på en hjemmeside og derved starte en Power Point præsentation op
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2003 - 12:56 #4
<a href="minfil.ppt">Start</a>

Virker det ikke?
Avatar billede weigand Nybegynder
06. november 2003 - 13:02 #5
Nej <a href="minfil.ppt">Start</a>  virker ikke, selvom HTML side og PowerPoit præsentation ligger i samme bibliotek.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 19:26 #6
Det er fordi den fil du vil vise skal være i PPS format, så gør følgende

1. Vælg "File" -> "Save As..." menu item.
2. Under filtype, skal du så vælge "PowerPoint Show (*.pps)".
3. Click "Save".
4. Luk PP

nu kan du kalde din fil med
<a href="NavnPaaMinSide.pps">Start mig</a>

ex http://www.suza.dk/exp/HentPP.htm
Avatar billede weigand Nybegynder
07. november 2003 - 10:13 #7
De foreslåede løsninger har jeg afprøvet, men beklager PowerPoint præsentationn starter ikke, heller ikke den på den anviste side.
Hvad kan der være galt.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. november 2003 - 20:38 #8
huh ?
har du en firewall der blokerer, eller ??? Virker fint herfra....

øhm - dumt sp ;) nu er der vel PP på den PC hvor du klikker på omtalte link. No offence ;)