Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 10:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Port routing i Windows Router

Hejsa,

Jeg har brug for at få routet port 80 fra den udvendige ip ind på en server på mit LAN....

Jeg har en Win2000 server stående som router.. hvordan gør jeg det i den?
Avatar billede winsys Nybegynder
06. november 2003 - 10:51 #1
Win2K server har RAS som en mulig option ifm. install. Installer den og du har mulighed for at route pakker
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. november 2003 - 10:51 #2
den win2000 server som router hvad kør den: ICS eller RRAS...eller hvad.
Avatar billede clausjj Nybegynder
06. november 2003 - 10:53 #3
Det kræver at du installerer NAT på routeren.
Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 10:55 #4
Jeg har NAT installeret ja
Avatar billede winsys Nybegynder
06. november 2003 - 10:56 #5
Har du installeret RRAS?
Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 11:08 #6
Tror jeg ikke... :)
HVor gør jeg det?
Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 11:10 #7
Ohhh Remote Routing Access... ja det har jeg.... Har instaleret NAT derfra...
Avatar billede winsys Nybegynder
06. november 2003 - 11:31 #8
Så skal du anvende RRAS til at forwarde port 80 på internet kortet til port 80 på den 'indvendige' server.
Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 11:35 #9
.....og så kommer spørgsmålet som jeg skrev i første post.... hvordan?
Avatar billede winsys Nybegynder
06. november 2003 - 12:27 #10
Der er jeg liige nødt til at kikke på dyret derhjemme. Du får et svar i løbet af i eftermiddag.
Avatar billede crapman Nybegynder
06. november 2003 - 12:51 #11
Takker :D
Avatar billede winsys Nybegynder
06. november 2003 - 16:30 #12
Under IP routing skulle du gerne have oprettet NAT som routing protokol. Opret herefter (under NAT) det interface som er forbundet til Internettet (skal vøre 'public'). En god ide er at markere TCP/UDP translation. Du kan så (under special ports) oprette indgående port samt hvilken intern IP/port denne skal forbinde til.
Avatar billede crapman Nybegynder
07. november 2003 - 07:24 #13
Det er underligt... det virker sgu ikke....
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 08:20 #14
I dit forige spørgsmål ( http://www.eksperten.dk/spm/423883 ) brugte du Internet connection sharing.

Hvis du stadig bruger Internet connection sharing, bør du nok lige læse dette, som jeg har kopieret fra Windows 2000 Server help:

"You should not use this feature in an existing network with other Windows 2000 Server domain controllers, DNS servers, gateways, DHCP servers, or systems configured for static IP addresses. If you are running Windows 2000 Server, and one or more of these components exist, you must use network address translation to achieve the same result. For more information, see Deploying network address translation."

"You cannot modify the default configuration of Internet connection sharing. This includes items such as disabling the DHCP allocator or modifying the range of private IP addresses that are distributed, disabling the DNS proxy, configuring a range of public IP addresses, or configuring inbound mappings. If you want to modify any of these items, you must use network address translation."

:-)
Avatar billede crapman Nybegynder
04. december 2003 - 07:41 #15
Lukker her....
Kunne ikke få det til at virke, så jeg tog windows routeren ned og købte en hardware router...