Avatar billede klojs Nybegynder
06. november 2003 - 01:36 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Åbne billeder

Jeg har programmet Irfanview til at åbne mine billeder. Så alle ikonerne til mine billeder er røde bamser. Når man dbl.klikker på ikonerne åbnes de automatisk i irfanview, men hvad skal jeg gøre for at få dem til at åbne i foto editor som standard uden at skulle åbne programmet først. Er jeg nød til at afinstallere irfanview ?
Avatar billede dytti Novice
06. november 2003 - 02:06 #1
i stifinder finder du et billede, som du højreklikker på og vælge "Åbn med" I "vælg program" vælger du det program du vil bruge, og sætter flueben i boksen med "brug altid dette program" (eller noget i den stil)
Avatar billede robotten Praktikant
06. november 2003 - 10:54 #2
Måske skal shift lige holdes ned, når der højreklikkes.
Avatar billede klojs Nybegynder
06. november 2003 - 18:29 #3
Når jeg højreklikker på et billede, så har jeg ikke den mulighed at jeg selv kan vælge programmet jeg vil åbne med. Jeg kan åbne billedet, men så åbner den selv i irfan.
Avatar billede klojs Nybegynder
06. november 2003 - 18:30 #4
Jeg bruger iørigt win98
Avatar billede flpedel Nybegynder
07. november 2003 - 15:17 #5
I Hjælpefunktionen til win98 står følgende:
Sådan ændres det program,der starter, når du åbner en fil

Klik på Mappeindstillinger i menuen Vis i Denne computer eller Windows Stifinder.
Klik på fanen Filtyper.
Klik på den filtype, du vil ændre, på listen over filtyper.
Klik på Rediger.
Klik på New under feltet Handlinger.
Klik på Rediger.
Angiv det program, der skal bruges til åbning af filer med dette filtypenavn, i feltet Program, der udfører handlingen, og klik derefter på OK.
Bemærk!
Indstillingerne for de markeret filtyper vises i boksen Detaljer om filtyper.
Venig hilsen
Flemming
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2003 - 08:08 #6
Klojs?
Avatar billede klojs Nybegynder
11. november 2003 - 14:46 #7
dytti....det hjalp med shift-knappen, men første gang jeg prøvede, kunne jeg ikke finde programmet på listen jeg fik frem.

flpedel......fin beskrivelse jeg fik der og den virkede første gang.

Efter det kunne jeg godt finde programmet efter dytti, så jeg deler mellem jer.

Tak for hjælpen.
Avatar billede klojs Nybegynder
11. november 2003 - 14:56 #8
Ville også gerne give robotten point, men du har ikke lagt svar. Hvis du vil have 5 point laver jeg en ny tråd.
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2003 - 15:02 #9
Skidt med dem, du skal ikke lave en tråd med dem.
Men pænt af dig at tænke på alligevel ;)