Avatar billede michaelbs Nybegynder
05. november 2003 - 22:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mit DVDdrev vil ikke afspille DVD

Jeg har i min PC et cd/dvd drev, der er et par år gammelt. Jeg har aldrig
haft problemer med det, men har heller aldrig prøvet at smide en DVD skive
i. Nu har jeg så prøvet,men den vil ikke kendes ved DVD-en, den lyder
underligt, og mine medieafspillere(powerdvd,intervideo dvd osv)og Nero og Roxio easy CD & DVD går ned,
når jeg prøver at åbne/afspille DVDen. Det drejer sig om flere DVD-skiver
(ikke kopier) med koncerter på.
Mit grafikkort er et Geforce2MX200 64mb driverversion 4523.
DVD drevet er Aopen 16xDVD-Rom/Amh
Kan det være her årsagen skal findes til at den ikke vil afspille DVD?? Jeg
kan ikke finde nyt firmware til dvd-drevet...
nogen der kan hjælpe??
mvh Michael
Avatar billede henninga Novice
05. november 2003 - 23:33 #1
Hvis du har installeret alle de playere samtidig er det nok grunden.
Nero og Roxio lever ikke godt sammen.
Prøv at afinstallere alle og så kun lægge PowerDVD ind.
HenningA
Avatar billede michaelbs Nybegynder
05. november 2003 - 23:59 #2
jamen der er ingen problemer med cd'er... hverken afspilning, kopiering, ripning eller brændning. Udelukker det ikke dit forslag??
Avatar billede henninga Novice
06. november 2003 - 00:07 #3
Hvis du prøver at lægge en dvd i afspilleren og så blokerer for automatisk afspilning (ved at holde Shift nede).
Starte en af dine dvd afspillere og vælge at afspille dvd inde fra programmet.
Hvad sker der så ?
Avatar billede henninga Novice
06. november 2003 - 00:11 #4
G'nat
Avatar billede michaelbs Nybegynder
06. november 2003 - 01:07 #5
I bedste fald afspiller den det første minut af skiven og fryser så, hvorefter Jeg kun kan lukke afspilleren ned ved at skubbe disken ud manuelt.
Windows medieafspiller vil ikke afspille overhovedet, men fortæller at jeg skal nedsætte skærmopløsningen. Jeg sætter så skærmopløsningen til lavest mulige, prøver igen og får samme svar igen :-(
Avatar billede mad-max Nybegynder
06. november 2003 - 09:25 #6
Nu er det ikke en brændt DVD du prøver at afspille???
Jeg har selv problemer med mit Aopen DVD drev, hvis jeg prøver at læse DVD+R eller DVD+RW. Den kan godt åbne DVD'en, men når man begynder at læse fra den (både data og film), så går det galt. Samme DVD+ skiver kan jeg sagtens læse i min bærbare, men altså ikke i mit Aopen drev.
Derimod er der ingen problemer med DVD-R og DVD-RW.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
06. november 2003 - 10:09 #7
som skrevet i første indlæg er det originale dvd'er...koncerter, ikke kopier.
Avatar billede mad-max Nybegynder
06. november 2003 - 10:15 #8
Sorry havde jeg ikke lige set.
Har du prøvet med en data DVD? Hvis du kan læse data fra en data DVD, så kan du indkredse problemet til afspilningen (software). Men hvis du heller ikke kan læse data DVD'ere, så kan du fokusere på DVD drevet (firmware - hvis der findes noget, eller fysisk defekt)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. november 2003 - 14:51 #9
Det lyder som en hardware fejl. (laseren)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
06. november 2003 - 15:46 #10
hardwarefejl?? men den kan godt læse cd-rommer..også med video..for du mener vel hardware-fejl på dvd-drevet?? Men det skal indrømmes at jeg mest bruger cd-rombrænderen til afspilning, da den er mere stabil og larmer mindr, men den kan ikke læse dvd, desværre.

Nej jeg har ikke prøvet med en data-dvd... hvad kunne det være for noget??
Firmware-- en søgning på google: Aopen 16xDVD-Rom/Amh firmware leder mig ikke hen til et sted jeg kan forny firmwaren...søger jeg forkert?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. november 2003 - 15:55 #11
CD og DVD er 2 vidt forskellige ting. Laseren arbejder i 2 forskellige bølgelængder af lys. Måske er laseren ved at brænde ud, så det kniber med den ene bølgelængde.
Husk en laser er en pære. Den brænder ud ligesom alle andre pærer. Men før den går helt ud, bliver den langsom svagere.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
06. november 2003 - 17:37 #12
okay... måske jeg skulle købe et nyt dvd-drev.. hmmmm og hvis det ik hjælper så er jeg stadig fucked up...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. november 2003 - 02:29 #13
Nu skrive du ikke hvilken Windows du bruger, så jeg går forsigtigt ud fra det er XP eller 2000.

Og her kommer så et skud fra hoften:
Dette forslag har gennem tiden løst div. problemer for mange. Det retter evt. småproblemer i filsystemet.

Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow

Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Og som sagt - DET ER ET SKUD I BLINDE (men gør ingen skade)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
07. november 2003 - 10:32 #14
Det lykkedes mig at finde en firmware opdatering til mit dvd-drev og sandelig om den ikke afspiller dvd som en lille mis nu... problemet er således løst, men hvem gir jeg pointene?? hmmm..det må blive mad max, som nævnte firmware, så hvis du skriver et svar er der points til dig..
tak for hjælpen til alle der bidrog :-)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
07. november 2003 - 10:34 #15
jeg har accepteret svar til mad max, men får han pointsene, når han ikke har skrevet svar?
Avatar billede henninga Novice
08. november 2003 - 12:39 #16
ja - han har fået points :o)