Avatar billede boegh2 Nybegynder
08. januar 2001 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win2k og WinMe

Hej
jeg har en maskine hvorpaa jeg har haft windows 2000 og saa installerede windows me, nu er aller filer til windows 2000 blevet slettet bortset fra dem i roden, jeg har forsoegt diverse indtsillinger i boot.ini, men den bliver ved med at spoerge om den skal starte windows 2000 eller me, og den har windows 2000 som standard, hvordan kan jeg forhindre den i at spoerge ver gang jeg starter windows, det ville vaere nok, vis jeg bare kunne fp den til at tage ME som standard
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 18:49 #1
Boot på Win ME boot diskette
Skriv Sys C:

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 18:50 #2
...det overskriver win2000\'s multi boot funktion
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 18:53 #3
teknik>Er du sikker på det? DOS kan ikke over skrive multi-boot-funktionen.

teknik har for så vidt ret, men inden du skriver sys c: skal du nok skrive \"fdisk /mbr\". /mbr står for \"Make Boot Record\".

Din partition bliver ikke slettet, men som MS ville sige. Vi tager os intet ansvar bla. bla. bla. bla. :)

/CoRex
Avatar billede boegh2 Nybegynder
08. januar 2001 - 19:05 #4
Tak for det, det fungerede med sys c:
Mvh. Jens
Avatar billede hotpop Novice
08. januar 2001 - 19:05 #5
corex>> hvis du booter på me´s startdiskette er der jo ikke nogen filer i brug fra multi-boot så dos kan godt overskrive bootsektoren med sys c: , endvidere er det ikke nødvendigt med fdisk /mbr
da sys c: i sig selv er nok til at fjerne multibooten.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 19:08 #6
hotpop>Okay, det er så noget som ME kan gøre. DOS kan ikke, selvom du selvfølgelig boot\'er på den. Det er da en selvfølge. :)

Fint, fint. Bare boegh2 fik løst problemet. :)
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 19:09 #7
Velbekomme...altid til tjeneste...tak for points  ;-)

>>corex...hva\' ska\' jeg sige......... ?......vi ses i næste spm.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 19:11 #8
teknik>Høhø. Jeg har jo heller ikke svaret. Kun kommentarer da jeg så at hotpop var på rette vej. Ingen grund til at blande sig mere end højst nødvendigt. Det forvirrer bare.
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 19:12 #9
....der bliver nu også lidt rester tilbage i \"rod\" biblioteket ...bootmulti m.fl.
...De optager vel under 0,5MB tilsammen,...det kan de fleste jo afse...
Derudover gør de ingen skade