Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2003 - 20:26 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Hastighed på Overnet?

Da mig og min fætter sidder og deler nogle filer, ved hjælp af dette program,går det vildt langsomt. Kan man ikke gøre noget så man skruer op for speed for ham, og ned fra alle andre.
Avatar billede bedsize Novice
05. november 2003 - 20:29 #1
Kender ikke lige det aktuelle program, men kan du ikke indstille programmet så der kun er én der kan uploade fra dig. og så selfølgelig sørge for det bliver din fætter.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2003 - 20:29 #2
Det er det jeg skal have hjælp til
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. november 2003 - 20:31 #3
hvad med at sætte noget ftp op i stedet for?
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2003 - 20:33 #4
har ikke tid, er der ikke nogen der kender overnet.
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 20:35 #5
så skal i vel oprette en ftpserver, hos dig, så din fætter henter via denne. så er det kun ham der kan hente. Det kunne fx være med programmet cuteftp eller noget lignende
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=ftp&tg=dl-2001

tænk lige over, at overnet og alle andre P2P systemer hurtigt kan sende jer ud i seriøse ulovligheder, hvis fx mange henter en cd fra din maskine, bare lige en kommentar.
Avatar billede martinmc Nybegynder
05. november 2003 - 20:37 #6
ok. men har kun filer som jeg selv har lavet liggende, altså dansk stile og lignende
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 20:37 #7
jeg kender udemærket overnet og edonkeyprogrammet. og jeg må sige, de er ikke beregnet på dit formål, så medmindre du kalder dine filer noget specielt, vil alle få lige adgang til dem, og det er jeg end ikke sikker på er nok, men prøv det
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
05. november 2003 - 20:37 #8
I skal begge to sætte priority til Highest, højreklik på filen og vælg Set Priority/Highest

det burde hjælpe
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
05. november 2003 - 20:39 #9
fjern eller stop evt alle andre downloads
Avatar billede mike23 Nybegynder
05. november 2003 - 20:40 #10
Hvis i deler filer som ikke er copyright-beskyttet og dermed ikke er ulovligt, så er Overnet's strukture jo bygget på kø. Jo mere i oploader til andre jo længere fremme i køen vil i være hos dem hvis de ligger inde med en fil som i vil have fat i.

DC++ er at anbefale www.neo-modus.com

Et tip er også er hvis i bruger al jeres båndbredde på upload-siden går det ca. 30% af jeres båndbredde på download-siden. Hvis i har 128 mbit som upload så skru den ned på 10 kb/s
Avatar billede 0nyx Nybegynder
05. november 2003 - 20:41 #11
http://www.overnet.dk/ = Fortæller det ikke alt ?
Avatar billede mike23 Nybegynder
05. november 2003 - 20:42 #12
Hvis i kun skal overføre filer mellem jee to så kan jeg ikke lig forstå at i bruger et p2p-program.
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 20:42 #13
jeg vil sige, at programmet er uegnet til formålet, hvis andre også henter af filen, kan du ikke gøre noget ved det. ftp eller mail er sagen
Avatar billede mike23 Nybegynder
05. november 2003 - 20:43 #14
Onyx...hvad skulle det fortælle?
Avatar billede 0nyx Nybegynder
05. november 2003 - 20:44 #15
gæt engang?
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 20:46 #16
lad os holde os til at hjælpe manden, undskylder at jeg også ahr hældt lidt på bålet.

inden han er færdig med denne tråd, kunne han have klaret sagen med ftp
Avatar billede 0nyx Nybegynder
05. november 2003 - 20:48 #17
martinmc > Er lidt nysgerrig. Hvad er ca. størrelsen på de filer dig og dine fætter deler med hinanden ?
Avatar billede 0nyx Nybegynder
05. november 2003 - 20:51 #18
mike23 > Hvis vi snakker dc++ er det jo på dcplusplus.sourceforge.net han skal hente det!?
Avatar billede 0nyx Nybegynder
05. november 2003 - 21:24 #19
Vil også mene at det ganske enkelt er et mirakel hvis du finder et p2p program uden nogen form for 'warez' filer! Men hvad ved jeg :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
05. november 2003 - 22:47 #20
Onyx> Hvis det skulle fortælle os at det er ulovligt at have et p2p-program som Overnet kørende med danske stile som delte filer og ellers ikke noget copyrighted materiale som skal deles mellem to mennesker, så er du forkert på den.

DC++ kan også hentes på det link jeg skrev.
Avatar billede grandahl79 Nybegynder
06. november 2003 - 13:42 #21
128mbir det er pænt hurtigt..................
Avatar billede 0nyx Nybegynder
06. november 2003 - 14:51 #22
mike23 -> Når du deler noget på Overnet, er det ikke kun martinmc og hans fætter der kan se det, det kan alle "som regel". Og jeg kan fortælle dig at, på Overnet finder du ikke meget der er lovligt... Kan godt li' du siger det der med danske stile, det tyder på du er optimistisk indenfor p2p programmer - lovlige eller ulovlige?
Men vil mene at det endnu er et dække over, hvad der egentligt sker! Jeg referede tidligere til www.overnet.dk af den grund, at den danske lov endnu ikke er kommet videre omkring emnet om ulovlige p2p programmer - hvor man "ja" finder Overnet eller det serverløse æsel. Det vil sige, at retten i dk har kendt overnet et ulovligt p2p program indtil videre!

Af hensyn til DC kan jeg stadig ikke finde de to ++ på din side, jeg må nok have overset dem. Kan personligt bedre lide oDC, da den er mere brugervenlig og ikke så mange bugs...
Avatar billede mike23 Nybegynder
06. november 2003 - 17:11 #23
Onyx> Jeg ved godt at rigtig meget af hvad der deles af filer på Overnet ikke tåler dagens lys, men hvis martinmc og hans fætters indgangsvinkel til er, at de vil dele danske stile osv. som de selv laver, ja så er det altså stadig lovligt for dem uanset hvad der ellers er at vælge imellem og uanset hvad andre gør. Min personlige mening omkring vil jeg ikke komme ind på.

Jeg bruger også selv oDC og er meget tilfreds, og du har ret, DC++ skal hentes fra dit link.

Martinmc-> Uanset hvad du vil dele med din fætter, så vil du blive meget tilfreds med en ftp-server (ex BPFTP), og den er simpel at konfigure.
Avatar billede 0nyx Nybegynder
06. november 2003 - 23:40 #24
mike23 > Giver dig ret i det med stilene at det er lovmæssig korrekt det er jo det programmet er lavet for? Men alligevel vi ved stadig væk ikke hvad for nogle filer vi har at gøre med, og får sikkert det aldrig at vide. Men hvis det er dansk stile martinmc og hans fætter share' på Overnet ville det ikke så være lettere med mail! Og hvis han skal dele filer med sin fætter skal han have hans ip for at først finde ham. Kan heller ikke forstå hans spørgsmål: "Kan man ikke gøre noget så man skruer op for speed for ham, og ned fra alle andre.". Hvad mener han med det? Shareware? Kan næppe tro på det er noget lovligt han har igang med der og vil derfor gerne have stillet diagnosen warez på det spørgsmål :)

Og som mike23 siger er en ftp en bedre måde for dig og dine fætter at udveksle filer mellem hinanden, lovligt eller ulovligt? -> og BulletProof er glimrende dertil! (www.bpftp.com)
Avatar billede c-holst Novice
07. november 2003 - 10:44 #25
skal vi ikke lukke her, jeg tror vist vi har hjulpet manden med alle de råd han kan have brug for.

carsten
Avatar billede 0nyx Nybegynder
11. november 2003 - 23:06 #26
manden er jo borte med blæsten...
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:21 #27
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede fonzie Nybegynder
02. december 2003 - 00:11 #28
Sjovt nok at ingen har foreslået følgende:

-> Del den mappe hvori filen ligger
-> Gå ind på www.myip.dk og send din ip-adresse til din fætter
-> Han skal nu blot skrive ipén i en browser-adresselinje og han vil kunne se  den delte mappe.
-> Nu kan han hente filen

Husk at slå alle firewalls fra (også Win XP's egen, som dog kun er aktiveret hvis man selv har gjort det).

Kan vist ikke gøre meget lettere efter min mening...:) eller hva?
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. december 2003 - 00:46 #29
fonzie> Windows og "sikkerhed" ? Det turde jeg ikke gøre. En anden ting er, at nogle udbydere lukker nogle porte. TDC Webspeed har f.eks. lukket så man ikke kan dele mapper via Windows..
Avatar billede fonzie Nybegynder
02. december 2003 - 00:50 #30
Det har du ret i. Men hvis det handeler om en enkelt fil, så er det da en hurtig og nem løsning, ik? Hvis de så ikke har webspeed. Desuden glemte jeg at skrive at der skal \\ foran ip'en.. Ville også selv anvende en FTP-server.
Avatar billede fonzie Nybegynder
02. december 2003 - 00:52 #31
Der skulle stå handler
Avatar billede 0nyx Nybegynder
12. august 2004 - 18:53 #32
Manden har åbentbart leget med ISO filer: http://www.eksperten.dk/spm/426753

Kan godt lide at ruske i gamle ting, så hvorfor ikke CALL THE COPS :D
Avatar billede bedsize Novice
12. august 2004 - 23:22 #33
Ok han har en iso fil han ikke ved hvordan han åbner, hvad har dette med denne tråd at gøre.
Og er en ISO fil ulovlig.? ;)
Avatar billede martinmc Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:54 #34
Undskyld jeg først gider point nu, men har været lidt væk fra eksperten.dk så sidder lige og kigger igennem hvor jeg havde point ude.
Avatar billede c-holst Novice
27. oktober 2004 - 15:02 #35
bare i orden. aldrig for sent med respons
Avatar billede mike23 Nybegynder
27. oktober 2004 - 16:02 #36
også fint med mig.

Takker for point :-)