Avatar billede michael-k Nybegynder
05. november 2003 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

At sakbe sig et brand

Sidder og undre mig over ordet Brand (Engelsk)

Efter hvad jeg har forstået så er et Brand en måde man skaber sit firma. Det vil sige at igennem omtale, igennem kunder osv.  får man opbygget et ryg altså et brand.

Men sidder så og syntes at jeg har hørt ordet i forbindelse med jubii før. Og kommer så til at tænke på deres logo. Har et brand også noget at gøre med det ren visuelle i et firma. Altså hvor feks en hjemmeside ser ud. Og hvordan et logo ser ud.

Anyone som har tjeck på dette, vil være guld værd :)
Avatar billede brops Nybegynder
05. november 2003 - 19:54 #1
ja et brand er det man forbinder et firma med... logo fra jubii som du nævner, telefoner for nokia... you name it.. så et brand er navnet, mærket, meget mere fra et firma
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. november 2003 - 19:57 #2
Der må da ligge mere i det end det man forbinder med et firma. Ellers har alle jo et godt brand hvis man kan forbinde et eller andet med et firma.

Har hørt om gode og dårlige brand så der må ligge noget mere i det ?
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2003 - 20:00 #3
branding er meget - men det handler overfladisk om at gennemsyre alt hvad virksomheden rører ved med een filosofi-agtigt.

http://www.google.dk/search?q=%22jesper+kunde%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

knock yourself out, Kunde er en guru (eller var det ihvertfald for et par år siden) og totalt overvurderet.

-mat
Avatar billede brops Nybegynder
05. november 2003 - 20:00 #4
ja, grunden ti et godt/dårligt brnad er også pga firmaets ry... som sagt u name it...
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
05. november 2003 - 20:03 #5
Ordet brand er engelsk og betyder mærke eller varemærke. At et produkt eller en virksomhed brandes betyder bare i virkeligheden, at den bliver profileret på en bestemt måde. Overvejelserne kan fx være medievalg, udseende, brand-equity (varemærkets værdi), signaler, associeringsforhold osv.

Eksempler på et brand kan være Arla, B&O, A.P.Møller omf. De rigtig store i verden indenfor branding er selskaber som Coca-Cola, McDonald's, Benetton, BMW, GAP, D&G, IBM og mange andre. Den råde tråd er ofte, at deres varemærker oftest er markedsført ens i hele verden og har dermed skabt sig et vis ry - altså et brand. Mht logo og udformning af produkter har dette naturligvis en stor branding-værdi, da konsumenterne (forbrugerne) nemmest identificerer produkter visuelt!

Flere spørgsmål?

Henrik (marketing manager)
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. november 2003 - 20:11 #6
okay så har jeg forstået det. Er ved at lave projekt hvor jeg skal have analyseret firmaet og dets behov. Der i blandt skal vi have kigget på selve struktureningen i firmaet, altså hvordan de arbejder, ind og kigge på hver nekelt medarbejder, have kigget på arbejdsmiljøet og deres arbejds rutiner.

Er så kommet til hvor vi skal have markedsført dem på nettet, det var der jeg kom i tanke om ordet, men kan se at det kunne jeg sagtens havde tænkt på lidt før :(

Men tak for hjælpen smid nogle svar
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2003 - 20:15 #7
mig? (svar lagt, just in case)
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. november 2003 - 20:16 #8
mat yep det er fint, vidste ikke hvem jesper kunde var, men ved jeg nu :)

Der er en okay norsk artikel om ham jeg er ved at læse :)
Avatar billede brops Nybegynder
05. november 2003 - 20:17 #9
me to
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. november 2003 - 14:28 #10
need help så mangler vi bare dig :)
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
06. november 2003 - 21:39 #11
> mikael-k. Ja, det kommer her.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. november 2003 - 23:42 #12
tak for hjælpen