Avatar billede lcm Nybegynder
05. november 2003 - 18:56 Der er 14 kommentarer

langsom couputer

jeg har fået en virus.
2 filer er sat i karntæne, jeg er kommet til at slætte dem
den ene hed noget med win32.exe og den anden husker jeg ikke, min computer køre men meget langsomt. hvad ken jeg gøre.
Når jeg er på internet tager det en krig at læse en side ind.
                    Mvh.Claus
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2003 - 18:58 #1
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :           http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 18:59 #2
her er fire værktøjer som samlet set rammer bredt, og er et godt udgangspunkt hvis man ikke lige ved hvad man er ude efter

en onlinescanner for spyware
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

en onlinescanner primart mod vira
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

og en med trojanere
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx

og programmet spybot mod spyware med mere
http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download

så lukker du din dcom
og opdaterer din windows med alt fra updaten ang. sikkerhed

så kommer du med nogle meldinger og vi tager den derfra
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 19:04 #3
http://grc.com/dcom/ - program

http://www.spywarefri.dk/dcom.htm  - vejledning

glemte lige linket

tager du løsningen fra arlet, skal du ikke nødvendigvis følge min vejledning også, bare for ikke at forvirre begreberne for meget.

jeg anbefalede denne lille pakke, for at spore os ind på problemet, mens vi ventede på flere bud
Avatar billede lcm Nybegynder
05. november 2003 - 19:15 #4
jeg er i fuld gang den har fundet en masse
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 19:20 #5
alt hvad du finder må du fixe, MEN IKKE MED PROGRAMMET HIJACKTHIS SOM ARLET HAR LINKET TIL. der skal du følge hans anbefalinger
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2003 - 19:27 #6
Du du siger at du har fundet en masse med spybot, så kunne det være "sjovt" lige at høre hvor mange ting, den har fundet..

Alt det røde er markeret og du trykker bare på afhjælp valgte problemer
Avatar billede lcm Nybegynder
05. november 2003 - 19:33 #7
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 19:32:42, on 05-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\MSMGT.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Pink Calendar\PinkCal.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Lone & Claus\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: CleverHook Class - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - C:\WINDOWS\jeired.dll
O2 - BHO: Zero Popup - {2EF37A01-884F-11d5-AC99-B112050ECB4F} - C:\PROGRA~1\ZEROPO~1\HTMLEdit.dll
O2 - BHO: (no name) - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - C:\WINDOWS\jeired.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Registry Loader] regloadr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MSMGT] C:\WINDOWS\MSMGT.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SpyHunter] C:\Programmer\SpyHunter\SpyHunter.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Registry Loader] regloadr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Resume Windows Update Installation.lnk = C:\WINDOWS\Windows Update Setup Files\ie6setup.exe
O4 - Global Startup: Pink Calendar.lnk = C:\Programmer\Pink Calendar\PinkCal.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37929.3014699074
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {CA034DCC-A580-4333-B52F-15F98C42E04C} (Downloader Class) - https://www.stopzilla.com/_download/Auto_Installer/dwnldr.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9DED0E05-6768-4506-BF6C-C2C0BC8A10DE}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
Avatar billede lcm Nybegynder
05. november 2003 - 19:36 #8
jeg har vist lavet en fejl???
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2003 - 19:38 #9
Ja, du har ikke sikret din computer mod snavs*G*

Nej, det er den rigtige log.

Jeg tjekker den lige, slet ikke noget imens

og scan ikke med andre ting imens, der går 20 min..
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2003 - 19:59 #10
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R3 - URLSearchHook: CleverHook Class - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - C:\WINDOWS\jeired.dll
O2 - BHO: (no name) - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - C:\WINDOWS\jeired.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Registry Loader] regloadr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MSMGT] C:\WINDOWS\MSMGT.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Registry Loader] regloadr.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\WINDOWS\MSMGT.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må de aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede lcm Nybegynder
06. november 2003 - 14:02 #11
mange tak for hjælpen
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 14:11 #12
Velbekommen, husk lige at lukke spørgsmålet*S*
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2003 - 08:41 #13
lcm -> kan jeg lokke dig til at lukke spørgsmålet, det gør du ved at accepterer et svar
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:22 #14
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem