Avatar billede per_rasmussen Praktikant
05. november 2003 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rumklang på talelyden

Problemet med lyden er, at der ved tale er rumklang i højtalerne, medens musik går fint igennem.
Det drejer sig både om telefon PC-til-PC og eksempelvis aflytning af radioavisen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 02:32 #1
Prøv at bruge hoved telefoner i stedet for højtalerne på eks. skrivebordet.

Problemet skyldes sikkert, at der opstår noget "selvsving" mellem en microfon og dine pc-højtalere.

Ved pc-telefoni, kan jeg varmt anbefale dig et headset.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 14:45 #2
Blev vi færdige her, eller skal vi fortsætte eller få afsluttet ?

GODT NYTÅR :)
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
30. december 2003 - 23:46 #3
Jeg bruger headset, men også her lyder talen med rumklang/ekko, medens musikken er OK. Lydkortet er SiS 7018-wave. Min foreløbige konklusion er, at jeg enten ikke har forstået at indstille lyden, eller at der er noget i vejen med lydkortet. Jeg har også prøvet at skifte headset og højtalere - uden noget positivt resultat.
Godt Nytår også fra mig
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. december 2003 - 02:57 #4
Jamen er problemet ikke løst, behøver du heller ikke gi' mig pointene. Du kan sagtens få dem tilbage, hvis du vil :)

Når du bruger dit headset (hovedtelefon med påmonteret mikrofon) skal lyden til dine højtalere ved skærmen slås fra, eller i hvert fald skrues ned. Ellers vil der jo stadig kunne opstå disse "svingninger" mellem højtalere og mikrofon.
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
01. januar 2004 - 17:47 #5
Når jeg bruger headset, så er højtalerne slået fra. Så der er ikke tale om svingninger mellem højtalere og mikrofon. Problemet lader sig nok ikke løse sådan umiddelbart, men du må gerne beholde pointene. - Tak for din hjælp!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. januar 2004 - 17:49 #6
Ok - ked af det :( men jeg har ikke flere løsningsforslag. Takker for point -