Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
05. november 2003 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC AT Switch mode strømforsyning?

Hej

Hvordan kan man få en AT strømforsyning til at levere noget strøm, uden at man skal forbinde den til motherboardet først?

med venlig hilsen
Thomas Hansen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2003 - 15:58 #1
en AT, den har normalt en tænd/sluk knap
en AT PSU, har 2 stik (2*6) til bundkortet

en ATX har et stort..

hvis du mener ATX
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml
Avatar billede scb Praktikant
05. november 2003 - 15:59 #2
En AT strømforsyning skal bare tændes, dvs have 230 volt.
Hvorimod hvis det er en ATX strømforsyning, så skal der kortsluttes to ben i stikket til motherboardet.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
05. november 2003 - 16:00 #3
Men nogle modeller kan ikke starte op uden en vis minimumsbelastning på +12 volt og +5 volt.
-SCB
Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
05. november 2003 - 16:18 #4
Det er nok sådan en AT strømforsyning jeg har.
Og jeg belaster kun +12V.

Har du en løsning på?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2003 - 16:22 #5
så den har 2 hvide stik med 6ledninger i og ikke et stort med 20 ledninger i?

normalt der sidder der en alm tryk knap, som tænder den er der ikke sådanne en på den?

har du evt. kontrolleret at sikringen ikke er sprunget i PSU'en?
Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
05. november 2003 - 16:26 #6
Jeps, den har 2 hvide stik med 6 ledninger, og en tænd/sluk knap.
Men jeg kan ikke trække ret meget strøm ud af 12 volt, når den ikke sidder på et motherboard. Lige så snart den sidder på motherboardet, kan jeg trække flere ampere ud.
Avatar billede scb Praktikant
05. november 2003 - 16:36 #7
Det er sansynligvis fordi du ikke belaster +5 volt prøv at forbinde en modstand på ca 5-10 ohm 10 watt over +5 volt så kan den sikkert give mere på 12 volt.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
05. november 2003 - 16:38 #8
Der sker det når du belaster 12 volt at strømforsyningen skruer op for at kompensere for øget belastning, når der så ingen belastning er på +5 volt stiger 5 volt så meget at overspændingsbeskyttelsen slår fra.
-SCB
Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
05. november 2003 - 17:44 #9
Hej SCB

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Thomas Hansen