Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SKriva ut en del av en text

Vill skriva ut en del av en text som hämtas från en databas. efter ett visst antal ord ska texten brytas och det ska komma "... Read more"... vill gärna att det ska vara efter ett ord så att det inte bryter mitt i... har sett en sådan funktion nån gång med vet inte var...
Avatar billede ducks Nybegynder
05. november 2003 - 14:17 #1
Response.Write(Left(RS("text"), 200) &"... read more")
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:24 #2
jamen då kan det bryta mitt i ett ord, och det vill jag inte...
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2003 - 14:25 #3
? Kan du prøve at forklare det på engelsk? :)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2003 - 14:27 #4
Function CutText(strTxt, intLength, intID)
  CutText = "<a href=""ViewArtikle.asp?ArtikleID=" & intID & """>" & Left(strText, intLength) & "..." & "</a>"
End Function

Response.Write(CutText objRs("tekst"), 100, objRs("TekstID"))

//>Rune
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:37 #5
kan du utveckla lite... mitt textfält heter rs("text") och idnumret är rs("nID")...
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:38 #6
får bara den att skriva ut "..."
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2003 - 14:42 #7
Function CutText(strTxt, intLength, intID)
  CutText = "<a href=""ViewArtikle.asp?ArtikleID=" & intID & """>" & Left(strText, intLength) & "..." & "</a>"
End Function

Response.Write(CutText objRs("text"), 100, objRs("nID"))

Så gør du bare som overstående.

Prøv at lad mig se hele din kode.

//>Rune
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:44 #8
<%Set rs = db.Execute("SELECT * FROM nyheter AS news WHERE nID IN (SELECT Max(nID) FROM nyheter)")
Function CutText(strTxt, intLength, intID)
  CutText = "<a href=""ViewArtikle.asp?ArtikleID=" & intID & """>" & Left(strText, intLength) & "..." & "</a>"
End Function

%>
<table width="451" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr>
<td colspan="5">
<% Do While Not rs.EOF
response.write "<span class=""rubrik"">" & rs("rubrik") & "</span>"
response.write "<span class=""text"">" & CutText(rs("text"), 100, rs("nID")) & "</span>"
rs.MoveNext
    Loop%>
</td>
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2003 - 14:50 #9
<%Set rs = db.Execute("SELECT * FROM nyheter AS news WHERE nID IN (SELECT Max(nID) FROM nyheter)")
Function CutText(strTxt, intLength)
  CutText = Left(strText, intLength) & "..."
End Function

%>
<table width="451" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr>
<td colspan="5">
<% Do While Not rs.EOF
response.write "<span class=""rubrik"">" & rs("rubrik") & "</span>"
response.write "<span class=""text"">" & CutText(rs("text"), 100) & "</span>"
rs.MoveNext
    Loop%>
</td>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2003 - 14:53 #10
Du kan oxo gøre sådan her:

<%Set rs = db.Execute("SELECT * FROM nyheter AS news WHERE nID IN (SELECT Max(nID) FROM nyheter)")
%>
<table width="451" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr>
<td colspan="5">
<% Do While Not rs.EOF
response.write "<span class=""rubrik"">" & rs("rubrik") & "</span>"
response.write "<span class=""text"">" & Left(rs("text"), 100) & "</span>"
rs.MoveNext
    Loop%>
</td>

//>Rune
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:55 #11
nope... funkade inte...

in english now... on the otherhand this function also cuts after a specified number of digits. it doesn't cut after a complete word in the text. thats what i want it to do. i don't want the function to split the last word...

not like this: word word word wo...
like this: word word word word...
Avatar billede benkebus Nybegynder
05. november 2003 - 14:57 #12
should have written this post in english from the start... thought danes understood swedish... ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2003 - 22:48 #13
Jo lidt forstår vi da ;)

Jeg har brugt denne funktion til formålet som hedder CutString. Man giver den en streng og et antal karakter som som skal vise og er det midt i et ord finder den første mellemrum før det ord og der klippes der:

<%
Function CutString (str, intCut)
if len(str) > intCut then
  posstart = InStrRev(str, " ", intCut)
  if (posstart <> 0) then
    CutString = Left(str, posstart) & "..."
    Exit Function
  end if
CutString = str
End function
%>

og et eksempel:

str = "word word word word word word"
Response.Write CutString (str, 17)

Så udskriver den:  word word word...