Avatar billede cookie Nybegynder
08. januar 2001 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

flere skærme

Jeg vil gerne køre på 2 skærme..... men efter jeg har installeret et SIS PCI kort er det det, der har overtaget styringen, og jeg kan af uafklarede årsager ikke hive mit gamle indbyggede kort med op??

Hver gang jeg vælger det i indstillingerne spørges der om skærmen skal aktiveres, jeg svarer *OK* -men der sker intet ....

Så jeg tænkte om jeg kan jeg bruge 2 pci skærmkort (sis modeller) i win98 og gå udenom mit nuværende indbyggede ati rage??  (rart nok at vide, inden man investerer i et til) -eller om der findes en optimal løsning når man vil køre flere skærme ...
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2001 - 16:16 #1
du siger dit indbyggede ATI... auch... normalt plejer det at være sådan at det indbyggede automatiks slår fra når man sætter et nyt i.
Avatar billede moenguy Nybegynder
08. januar 2001 - 16:33 #2
cyberfessr har ret det burde være det inbyggede der tager styringen  men jeg havde næsten det samme problem men jeg gjorde det at jeg købte 2 ens skærmkort og så virkede det med det samme og det har mine venner også gjordt!
Avatar billede moenguy Nybegynder
08. januar 2001 - 16:34 #3
undskyld det i starten 2 ens kort er det eneste rigtige
Avatar billede blood Nybegynder
08. januar 2001 - 17:00 #4
Jeg har da bruge t forskeldige kort og det virker også :-)

Men jeg tror ikke du for dit onbord kort til at virke!
Hvis du er heldig så kan du måske finde noget om det i manualen til bundkortet

--<<BLOOD>>--
Avatar billede steffen Nybegynder
08. januar 2001 - 17:16 #5
Du kan i din BIOS sætte hvilket kort der skal aktiveres først - og default er desværre PCI.

Men går du ind i din BIOS og vælger \"Initalize port first\" og vælger AGP, så virker din pc som den plejer.
Avatar billede cookie Nybegynder
09. januar 2001 - 11:18 #6
blood -- Jeg har desværre ikke manualen til mit bundkort, så jeg ved ikke så meget om det ...

steffen -- Jeg har prøvet at rode rundt i min BIOS, men det eneste jeg kan finde er omkring video, hvor jeg kan enable et eller andet hvis jeg har et ASI kort ??

Jeg tror at jeg vil købe et ekstra SIS PCI kort, som det jeg har i nu. Men hvordan er det med drivere til 2 ens skærmkort?? kan de deles om de samme driverfiler eller skal jeg oprette særskilte biblioteker, og hvordan gør man lige ...

Hvor vigtigt er det at windows kender min skærm?? Jeg har en gammel IBM, men kan ikke finde nogle drivere dertil, så den er specificeret som ukendt skærm i systemet, men den fungerer godt nok
Avatar billede hans_kenny Nybegynder
09. januar 2001 - 13:34 #7
Har du forsøgt at finde manualen til dit bundkort på nettet, jeg køre fint med 2 skærme hvor det ene er indbyggede.
jeg satte kort nr2 i og lod win98 finde driver og derefter gik jeg ind i kontrolpanlet og aktiverede skærm 2 (som en det indbyggede).
Nu har jeg lavet 2 forskellige opstarts 1 med 2 skærme og en med 1 skærm.
Avatar billede cookie Nybegynder
09. januar 2001 - 14:30 #8
hans_kenny -- Jeg har forsøgt at finde dokumentation til min Pc, men forgæves::

Det er en Packard Bell, Multimedie XLM, og den står desværrë ikke beskrevet på deres support sider ... måske er det fordi modellen i virkeligheden hedder noget andet...??  Den er købt med alt preinstalleret, og 2 masterCD\'er, hvis noget skulle gå galt. Jeg har formateret svinet, da eksisterende win95 ikke kunne opgraderes, og jeg har selv opsporet div. drivere til den indbyggede hardware, såsom skærmkort, voice modem etc.
Avatar billede hans_kenny Nybegynder
09. januar 2001 - 15:06 #9
Hved du hvilket bundkort der sidder i så må du gå den vej.
jeg har selv en ældre UNIX maskine som der kører fint og derfor ikke vil skille mig af med den, jeg fandt manualer ved at søge efter navn på bundkortet.

Det lyder mærkeligt men jeg kan ikke huske hvem der \"lavede\" markedsførte Packard Bell, Multimedie XLM
Der er også den mulighed at opdatere din BIOS.
Avatar billede cookie Nybegynder
09. januar 2001 - 15:14 #10
Jeg har altid forsøgt at holde mig fra BIOS\'en, pga. skrækhistorier om verdens undergang du ved ;-)

Men det kan være jeg skal forsøge mig af den vej.