Avatar billede rebel761 Nybegynder
08. januar 2001 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Overvåge netværks tilslutninger til min PC

Findes der et program som kan fortælle mig hvilke forbindelser der er fra og til min PC i et lokal netværk. ???

Avatar billede spikey Nybegynder
08. januar 2001 - 15:46 #1
der er i hvert fald til din pc...med netwatcher som er med i windows installationen
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 15:49 #2
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. januar 2001 - 16:05 #3
netstat

Det er på din maskine hvis du har TCP/IP installeret. Det kan vise dig alle de forbindelser der er oprettet, det virker kun med TCP/IP.
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 16:09 #4
Der hører et program med til Windows, det hedder \"Netværksovervågning\"...
Hvis ikke du har det i - start -programmer, -tilbehør -systemværktøjer,

så kan du selv tilføje  det i -kontrolpanel, tilføj/fjern programmer -fanen windows komponenter

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 16:11 #5
Det viser hvem der et tilsluttet (computernavnet), hvilke filer de \"roder med\", og hvor længe de har været \"inaktive\"
..Er muligvis det samme som Spikey\'s \"netwatcher\"
Avatar billede rebel761 Nybegynder
08. januar 2001 - 17:22 #6
til teknik...

jeg har en win2000 installation og der kan jeg ikke finde dette program \"netværksovervågning\"

hedder det noget andet i win2000 ???
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 17:46 #7
Har desværre ikke win2k Inde, men det er 98% sikkert også med der...
...findes \"samme sted\", som i win98 altså
-kontrolpanel, tilføj/fjern programmer -fanen windows komponenter ...
Der skal du så kigge mulighederne igennem, og sætte \"v\" ved det som du vil installere...
er nok et underpunkt til \"netværk\".
Avatar billede sita Nybegynder
20. januar 2001 - 22:19 #8
Det virker da ikke. Jeg har netop haft netværksovervågning åben og samtidigt har jeg taget filer fra en anden comp. (krydset kabel og ethernet10/100) over på denne PC.

I netværksovervågning stod der hele tiden \"ingen aktive brugere\"

Hvornår er man egentligt \"på nettet\" når to PCere er sat sammen på den måde(krydset ...) Er det hele tiden eller f.eks. fra man trykker på netværkssteder eller andet?

20 points til den der ved det
Avatar billede teknik Juniormester
20. januar 2001 - 22:37 #9
>>sita...
Netværksovervågning viser om andre besøger dine delte drev....ikke om du besøger deres..

Altså hvis du starter overvågning på computer A...og så sætter dig over til Computer B og henter noget ovre fra A...,
så skal det komme frem på \"netværksovervågning\" ovre på A\'eren når du trykker \"opdater\"

....ellers opdaterer den kun visningen med nogle lidt lange mellemrum....minutter ??
-------------------------------------
...\"på nettet\"....det er jo et lidt tåget begreb...
Normalt sender PC\'en en puls eller to ud på netværkskabelet allerede når den startes op..
Derefter Kan der være netværksdrev, som tilsluttes i Opstarten af Windows de checkes også gerne lige via netkabelet...
Åbning af \"Netværkssteder\" vil ligeledes lave en \"rundsending\" for at få svar på spørgsmålet \"er der nognen\"...

...Men Nevtærksforbindelsen er \"tændt\" når man har logget på / startet Windows

Hvornår den så er i brug er egentlig let at se/checke...lamperne på netkortet blinker når der læses/skrives

mvh :-)
Teknik
Avatar billede sita Nybegynder
21. januar 2001 - 01:12 #10
Tak Teknik,

Hvad er så det smarteste at gøre når nu jeg går på internettet fra computer A og computer B er i netværk? Altså for at det ikke bliver mere usikkert at være på internettet end normalt hvis jeg kun havde haft en computer.

Skal computer B helst være slukket?
Skal jeg ind hver gsang på computer A og slå deling fra og genstarte computer A inden jeg går på nettet?
Eller hvad foreslår du?
Avatar billede teknik Juniormester
21. januar 2001 - 11:47 #11
..Inde i netværk...
Der findes noget som hedder \"TCP/IP-protokol for opkaldskort\"...
Hvis du går ind i egenskaber for den,- og ignorerer advarselen om at \"pille\"...
Så ser du nogle faner...
En af dem hedder \"bindinger\"...
..Nogle gange er \"fil og udskriftsdeling\" aktiveret...det bør det ikke være...(=fri Hacker adgang)
...Typisk, så checker Internet explorer dog om dette \"v\" er sat..og foreslår det fjernet...
..så den mulighed er nok egentlig ikke særligt sandsynlig.

Delingen på \"netværkskortene\"  med den anden PC vil ikke være \"synlig\" set fra Internettet af.
Det er dem/den vedr. \"opkaldskort\", som har interesse.

...Muligheden for at Hacke på en privat internetopkobling er dog ikke ret stor, da man typisk får tildelt en Ny IP hver gang man logger på...og kun er på relativt kort tid.

Hackere vælger oftest \"større\" steder, hvor der er en server, som svarer døgnet rundt, som de lige kan teste nogle 100.000 passwords på...

Hvis du stadig er bekymret over \"sikkerheden\", så er der en indstilling i
internet explorer, funktioner - indstillinger (-forbindelse?) -sikkerhed....der er der en skyder som man kan indstille til \"meget sikkert\"...
Det \"usikre\" er især små instruktionsfiler kaldet cookies, som mange sites gerne vil lægge ud, for at kunne genkende brugeren, og fx. huske små detaljer vedr. netop den bruger.

..hvis du sætter sikkerheden op på højeste, så er du meget meget sikker....men i min erfaring er \"mellemste\" rigeligt...
Har endnu aldrig hørt om nogen som er blevet \"angrebet\" af hackere på en privat internetforbindelse....

...Virus-angreb er en anden \"fare\"
Det der er lidt fare i p.t. , det er den nye type virus, som kan sendes rundt som E-mail...men den bliver ikke aktiveret før man klikker på en vedhæftet \"*.EXE\"  fil ...
Jeg har fået en enkelt...og den kom da fra en god bekendt...og lignede en lille tegnefilm...
...Den så \"sjov\" ud...Pas på med dem... ;-))

..Dette kan muligvis foreby