Avatar billede damir Nybegynder
08. januar 2001 - 15:07 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

log on

Mit ”Netexpres logon” virker ikke – hvad er der galt?
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2001 - 15:09 #1
forkert kodeord, forkert user, forkert opsætning, forbindelsen er død ?

Hvornår opstår fejlen, og hvad er fejlen ?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 15:11 #2
Du har måske glemt at du har CAPS LOCK slået til (store bogstaver), eller som min mor gjorde: skrev et punktum efter brugernavnet...
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 15:12 #3
Men bortset fra det er det lige lovligt sparsomt med oplysninger du giver...
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2001 - 15:15 #4
hvilken fejl får du?
Avatar billede damir Nybegynder
08. januar 2001 - 15:34 #5
Fejl 650:
Computeren, som du ringer op, svarer ikke på en netværksforespørgsel.
kontroller servertypeindstillingen.
Hvis dette ikke løser problemet, skal du kontakte netværksadministratoren.

det er fejlen jeg får.
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2001 - 15:34 #6
lyder som en username/password fejl
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 15:41 #7
Netexpress - er det et standard modemforbindelse?
Hvis ja: Gå ind i Denne Computer på skrivebordet. Vælg Netværk via Modem. Højre(!)-klik på opkaldsprofilen du benytter. Vælg Egenskaber. Vælg fanebladet Servertyper. Der skal KUN være hak i aktiver software komprimering og TCP/IP
Avatar billede kjalle Nybegynder
08. januar 2001 - 15:42 #8
hvilken servertype har du sat op sÅ ? Du skal bruge ppp slip ..... men hvilket styresystem kører du med ?
Avatar billede damir Nybegynder
08. januar 2001 - 16:00 #9
jeg kører med win 98
Avatar billede jimsim Nybegynder
08. januar 2001 - 16:43 #10
Copy/paste fra http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#80
ATM kortet er installeret korrekt, men jeg får Fejl 650, eller SYNC-lampen på modem\'et lyser rødt ? (Til top)
Lyser SYNC-lampen på modem\'et rødt, er der et problem med forbindelsen til centralen eller udstyret på centralen. Luk pc\'en ned og tag strømmen fra modem\'et. Vent et stykke tid og sæt strøm til modem\'et igen. Hvis lampen ikke efter et stykke tid skifter til grøn, check da Tele Danmarks nyhedsgruppe tele.internet.info eller Tele Danmarks driftstatusside, om der skulle være problemer med den central, du er forbundet til. Hvis der ikke meldes om problemer her kontakt da Tele Danmark på 80808036.

Bemærk dog, at der ved forbindelser der lige er installeret, kan være tale om at arbejdet først skal færdiggøres på centralen, hvilket normalt vil ske inden for et par timer.

Fejl 650 ( Microsoft PPP Error Code ) vil ofte også skyldes en fejl på centralen, dog er der NetExpres-kunder der har oplevet, at denne fejl forsvandt ved geninstallering af NetExpres. Det er derfor en god ide at dobbeltchecke installationen og evt. geninstallere ATM kortet, som ovenfor beskrevet før man kontakter Tele Danmark. Se også Tele Danmarks Spørgsmål & svar om NetExpres
Avatar billede jimsim Nybegynder
08. januar 2001 - 16:50 #11
Hvis SYNC-lampen på modem\'et lyser rødt, og man tager strømmen, og den stadig lyser rødt efter de der sekunder det tager, så sluk modemet igen, brug den \"lus\" du fik med, sæt den i porten og tænd igen. De tre lamper POWER - SYNC - ATM skal være grønne.
Prøv foreslaget med fejl 650, ellers prøv at kontakte supporten.
Men uanset hvad, er der mange gode tips til netexpress på den side http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html når du nu engang får det til at virke.
Avatar billede jimsim Nybegynder
17. januar 2001 - 14:42 #12
damir, virker det nu?
Avatar billede damir Nybegynder
17. januar 2001 - 16:44 #13
jep jeg ringede til tdk, og de fik det til at virke.
nogle foreslag hvem der skal have de 294 point.
\'
mvh
damir :-)
Avatar billede jimsim Nybegynder
23. januar 2001 - 11:56 #14
Jamen det var da godt det kom til at virke :)
Men jeg vil ikke sige dig hvem der skal ha\' point og hvem der ikke skal, det må du selv rode med ;)
Har du fået kigget på http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html der står et par gode tips.
Avatar billede cstern Nybegynder
23. januar 2001 - 12:12 #15
ta\' dem selv! (eller gi nogen til jimsim og ta resten selv)
Avatar billede damir Nybegynder
23. januar 2001 - 18:35 #16
i får 73 piont hver.
Avatar billede cstern Nybegynder
23. januar 2001 - 18:58 #17
tusind tak, men som allerede sagt synes jeg selv du skulle have taget dem tilbage.