Avatar billede knx Nybegynder
04. november 2003 - 19:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

P4 CPU sidder fast på køleren efter uninstall.

Jeg roder med en spand bestilt samlet hos shg for godt et år siden. Det er en 2.4 P4, 533.

Jeg flashede bios'en forkert på det gamle mobo, og i erkendelse af at det ikke kunne fixes, bestilte jeg et nyt mobo til den.

Det er ankommet og jeg skal derfor have flyttet CPU + køler over på det nye bundkort.

Der er nu sket det, at da jeg løftede køleren af (en ThermalTake Silent Viking) fulgte CPU'en bare med. De to - profilen og CPU'en - hænger uløseligt sammen. Pins'ene ser ok ud, og jeg tror ikke der er gået noget i stykker. Jeg skal bare have skilt det ad, så jeg kan installere CPU'en korrekt i det nye bundkort.

Det ser ud til, at der er monster meget kølerpasta på, det stikker ud under alle sider af CPUen.

What to do?? Gode ideer og råd...

Jeg formoder at det er ordentlig pasta de bruger @ shg (og at det ikke er lim eller noget), så jeg fatter ikke hvordan den kan sidde så fast!
Avatar billede bredker Nybegynder
04. november 2003 - 19:31 #1
skal du ikke have flyttet køleren med over
så er der ingen grund til at skille det af , da der ser ud til at være nok kølepasta på
Avatar billede knx Nybegynder
04. november 2003 - 19:33 #2
Yes. Men! På en P4 sidder der et linne ben der skal bugges ned efter at CPuen er placeret i soklen. Derfor SKAL den af.
Avatar billede bredker Nybegynder
04. november 2003 - 19:38 #3
det er der da ikke på min
og det er også en P4 533
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2003 - 20:12 #4
bredker>han mener vist låsen til CPUèn
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2003 - 20:14 #5
Normalt løsnes de fra hinanden ved, at du holder køler i den ene hånd, og CPU med den anden, du drejer cpu i en vilkorlig retning, du må ikke brække dem fra hinanden.
Avatar billede smms Nybegynder
04. november 2003 - 21:27 #6
du kunne prøve at varme køleprofilet lidt op og se om ikke kølepastaen blev blødere af det
Avatar billede bredker Nybegynder
05. november 2003 - 04:59 #7
smms>>det er ikke et forsøg han leder efter , der er for stor risiko for at skade cpu ved at varme den op
Avatar billede smms Nybegynder
05. november 2003 - 05:18 #8
bredker > du tænker på tricket til GFX kort jeg tænker på moderat varme som regel er kølepasta ret stift ved rum temp men bliver blødt når CPUen bliver varm (40-60 grader) så mon ikke det var et forsøg værd
Avatar billede bredker Nybegynder
23. november 2003 - 20:42 #9
har du fundet ud af det
Avatar billede knx Nybegynder
23. november 2003 - 23:25 #10
yessir. Accetone, og så røg den bare lige af. Sry jeg glemte at lukke det...