Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 14:41 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Disable port 80 (http)

Findes der et api-kald der kan \"slukke\" for al trafik på port 80.

./thomas
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 15:23 #1
Øh, nej det tror jeg ikke. Men du kan lave en app. der benytter denne port, og derved lukker/overvåger trafikken.
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 15:24 #2
Skal jeg bare åbne en winsock forbindelse?
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 15:25 #3
Ja, det må kunne lave sig gøre. Har ikke selv prøvet.....
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 15:26 #4
nej... men jeg tror kun at det vil virke delvist...
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 15:28 #5
Du kan på den måde også lave din egen webserver lokalt. Se tror nok jeg har et Delphi eksempel et eller andet sted...Leder....
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 15:28 #6
Hvad skal det bruges til ?
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 15:30 #7
jeg er administrator for et lokale på Århus tekniske skole... og mange af læerne herude vil gerne have at de kan afbryde for internettet... (så eleverne kan følge med!)
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 15:33 #8
Ja, den er værre. For at winsock forbindelsen skal virke skal den naturligvis sidde mellem lokalet og Internettet. Tænker.....
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 15:36 #9
jeg havde nu regnet med at afbryde port 80 lokalt på hver enkelt maskine... og så lave en lille administrator del der kunne ligge på lærer computeren... men jeg er ikke sikker på at det er skide godt at åbne en winsock på port 80. Jeg tror bare at hvis min app ikke går ned, så gør ie!
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
08. januar 2001 - 15:41 #10
Jeg lytter lige med :-)

Bør vel findes, eftersom zonealarm og andre programmer kan gøre det !
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 15:44 #11
Jeg er ikke glad for at installere nogen programmer! Det skal være således at man kan tænde og slukke for internettet fra en enkelt masine!
Avatar billede draw Nybegynder
08. januar 2001 - 16:01 #12
kan man fjernstyre huben jeg mener tænde og slukke for den*GGGG*
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 19:20 #13
Stil en servercomputer oppe ved læreren der er lokalserver for hele klassen.
Og læg DNS i den så alt anden end \"lovlige\" adresser dirigeres ingensteder hen.
Det skulle ikke være for svært at switche DNS\'en frem og tilbage så de også får mulighed for at komme ud af huset når det er \"lovligt\".

mvh JakobA
Avatar billede wisen Nybegynder
09. januar 2001 - 08:00 #14
Som Jakoba skriver er det nødvendigt med en \"central\" computer der kan dirigere trafikken. Altså en computer der sidder mellem netværket og Internettet. På denne computer kan du ved hjælp at to netkort, i teorien, bruge en almindelig software firewall.
Avatar billede thokarl Nybegynder
09. januar 2001 - 10:29 #15
Jeg vil helst have hvis der er en eller anden form for software løsning. Det handler jo også lidt om penge...!
Avatar billede wisen Nybegynder
09. januar 2001 - 10:29 #16
Ja, og det er nok mest dér problemet ligger....
Avatar billede thokarl Nybegynder
09. januar 2001 - 10:31 #17
Kender i netbus? (hacker-værktøj)... der er en funktion der hedder \"Disable internet\". Hvordan gør de det?
Avatar billede wisen Nybegynder
09. januar 2001 - 10:33 #18
Kender det ikke, men kan forestille mig at det er en blocking Winsocket på port 80...
Avatar billede thokarl Nybegynder
09. januar 2001 - 11:13 #19
...og hvordan gør de det?
Avatar billede wisen Nybegynder
09. januar 2001 - 11:16 #20
Jammen det er ved at åbne en TCP/IP Winsocket på port 80 som blocker. Derved kan dette winsocket bruges til at styre trafikken.
Avatar billede thokarl Nybegynder
09. januar 2001 - 11:18 #21
jeg har prøvet at åbne en forbindelse på port 80 med en winsock, men min app går bare ned af det. Det kan ikke lade sig gøre! (jeg kan ikke få det til at virke!)
Avatar billede thokarl Nybegynder
10. januar 2001 - 11:36 #22
jeg har fundet ud af noget....
Avatar billede wisen Nybegynder
10. januar 2001 - 11:37 #23
Fortæl, fortæl
Avatar billede tpiil Nybegynder
10. januar 2001 - 11:37 #24
må man høre hvad du har gjort da jeg også har en lille interesse :) ??
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
10. januar 2001 - 11:52 #25
Ja, lad os endeligt høre :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. januar 2001 - 16:48 #26
Han er ny, gi ham en chance.