Avatar billede paaskeland Nybegynder
04. november 2003 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FTP - Størrelse på mappe

Jeg bruger Cute FTP, men hvordan se jeg, hvor meget en mappe fylder, når jeg er logget på en ftp server? Kan man det? Hvis ikke, findes der så et andet program, hvor i man kan??
Avatar billede blomme64 Nybegynder
04. november 2003 - 17:51 #1
Du højreklikker på den mappe du vil se størrelsen på, så vælger du "File details" og sætter et flueben i "show file size".
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2003 - 17:54 #2
Det kan du ikke med en FTP client, man du kan lave en ASP løsning der kan vise dig (og andre brugere der har adgang) det. Du vil også kunne gøre det med alle fjernadministrations programmer (PCAnywere, Dameware, VNC, osv osv) men denne løsning vil lave store sikkerhedsproblemer, så den vil jeg ikke anbefale.

WebLøsningen med ASP (og sikkert ogsp PHP, men jeg er ikke sikker) giver færrest sikkerhedsproblemer og størst smidighed, da alle har en browser
Avatar billede paaskeland Nybegynder
04. november 2003 - 17:55 #3
Ja okay! Tror du misforstå mig, det er det samlet indhold af mappen jeg ønsker at se størrelsen på!
Avatar billede paaskeland Nybegynder
04. november 2003 - 17:57 #4
bufferzone > Nu er jeg ikke så meget inde i ASP og PHP, så findes der evt. noget det gør det nemt for mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2003 - 18:00 #5
Så skal der findes et færdigt ASP eller php script der kan dette. Og det kræver selvfølgelig at der kan køres ASP eller PHPO på FTP/web serveren. Opgaven er ikke meget svær, og jeg vil tro at du kunne få lavet noget der kan bruges i ASP/PHP kategorien, hvis du beskriver hvad du vil have lidt nøje. Det er FileSystem.Object man skal have fat i ved ASP, PHP kander jeg ikke så meget til