Avatar billede templar Nybegynder
13. september 1999 - 11:47 Der er 11 kommentarer

Opkald via internet til telefon

Hey there
Mit problem ligger i om det er muligt med et prog. at ringe en normal telefon op via internet. Det ville kunne spare en hel del på tlf.regningerne, når man ringer en del til udlandet.
Håber der er nogle der hgar en løsning på det.

MVH Templar
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. september 1999 - 11:48 #1
Det hedder IP telefoni, der findes et par danske firma'er der tilbyder det
Avatar billede davs Nybegynder
13. september 1999 - 12:17 #2
Hvem/hvilke firmaer laver sådan noget ?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. september 1999 - 14:38 #3
f.eks

http://www.datametrix.dk

Men tele DK og andre skulle være klar om et stykke tid
Avatar billede davs Nybegynder
13. september 1999 - 19:26 #4
TeleDanmark er som de plejer, altid de sidste til at følge med.

Datametrix skriver ingen priser, eller hvad det præcist er hvad de gerne vil sælge, hvilket jeg mener er ret irreterende.

Men det er self. ikke din skyld 127144146281

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. september 1999 - 21:42 #5
søg på IP telefoni, så for du sikkert lidt flere links
Avatar billede Slettet bruger
14. september 1999 - 00:32 #6
En mobil med taletid, kan også klare problemet. Når man surfer på Nettet omstilles til mobilen.

Har Dem du ringer til også Internetopkobling, findes en telefonløsning, som er freeware, hvor du kan sende en kopi til den du ønsker at tale med.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 1999 - 00:33 #7
MediaRing Talk fra  http://www.mediaring.com/
Avatar billede templar Nybegynder
15. september 1999 - 21:40 #8
Jeg tror jeg bliver nød til at prøve igen lidt mere detaljeret.

Til at begynde med skal der d´er vil ringe til en koble på nettet gennem sin normale udbyder evt. get2net el. cybercity, og derefter starte et program.

Herefter skal man kunne ringe til en stationær telefon hvor som helst i verden for sin lokale internet takst (8 øre i min.)

Det skal IKKE være sådan at den man ringer op behøver at være i kontakt med internettet eller for den sags skyld havde et modem, bare en normal telefon.

Andgående "Mediaring" så er det et program der kræver at begge parter har en pc der er på nettet, og det er ikke løsningen
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. september 1999 - 21:48 #9
det er også det IP telefoni går ud på
Avatar billede Slettet bruger
18. september 1999 - 00:08 #10
Andet kan ikke lade sig gøre p.t. her i Danmark.
Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 21:41 #11
Der findes en metode hvor du ringer via nettet, og din computer, til en central i USA. Herefter bærer de forbindelsen til en stationær telefon.
Udgiften er utrolig, det er bare billigt. Jeg har ledt efter en lignende mulighed og fandt den på www.Net2phone.com.
Tjek den og held og lykke.
Prisen bliver ikke 8 øre men omkring 1.25 kr. uanset hvor du ringer hen, det er den eneste løsning der findes pt.