Avatar billede yesdetermig Nybegynder
04. november 2003 - 14:03 Der er 10 kommentarer

Kiss 500/Webtech

Vil gerne sætte en HD i min Kiss 500/Webtech Ver. 2 og på min Sigma chip står der 8550 Rev A og hvilket undrer mig da den er produceret i oktober 2003 og ifølge artiklen skal det være en Rev. B chip for at det skal virke har brugt følgende fremgangsmåde.

http://www.audiomap.com/artikel/kiss/index-en.htm

Og alt går som det skal den indlæser softwaren til model 508  KiSS_DP-508_FW2.7.4_PAL, forbereder HD hvor den laver 2 partitioner en på 492 Mb. og en mere på godt 31 GB. resten er ikke med ( HD er en Segate Barracuda 7200.7 80 Gb. ST380011A) når jeg så går ind i menuen for HD/Info har den alle 3 punkter som Unknown.

Er det fordi min Sigma chip er en Rev A og det så ikke kan lade sig gøre ?? Skal der stå Rev B på selve chippen ?? synes dog det er lidt sært hvis det er en ældre chip på en så ny afspiller, eller er det tilfældigt hvad for en chip der bruges A eller B ?? Da jeg udelukkende købte den med det formål at isætte HD er det jo lidt surt hvis :-( man har fået en ny afspiller med en ældre chip, og hvordan kan jeg være sikker på at få en model med en B chip uden at skulle åbne den og læse på chippen ???

Takker på forhånd :-)
Avatar billede kaper Nybegynder
09. november 2003 - 02:18 #1
Har du prøvet at slette den sekundære partition og oprette en ny sekundær, der benytter de små 80GB (som der står i artiklen)?
Avatar billede yesdetermig Nybegynder
10. november 2003 - 12:04 #2
(kasper) Jep det er prøvet.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 12:16 #3
Sidder også med en Kiss DP-500, det er en Rev.B chip, bag på i højre side sidder der et mærkat, på det står der bla, Rev 02 jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men jeg har da også tænkt mig at gøre forsøget, da jeg har en 80 GB Maxtor liggende, men som der også står i vejledningen, skal det være.
First, It works only with DP500 who hath the Sigma Chip revision B .
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 12:55 #4
Får først læst nu, at det er en Rev 02, så jeg ved ikke hvordan man kan se det, hvis man ikke skiller den ad. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 15:03 #5
Jeg har sat en Maxtor 80 GB i min, og opdateret firmwaren, og der var ikke nogle problemer overhovedet, hvad fil system kører harddisken med ?, når Kiss har gjort den klar.
Avatar billede yesdetermig Nybegynder
12. november 2003 - 17:23 #6
Hey kimz den laver en ext2
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 06:03 #7
Tak :)
Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 15:23 #8
har får i Kloger Åger lige et link så kan i lave jeres DVD afspiller om til en BIIL hvis i vil det
her er linket
http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=1515

( Points tak )

:-))))
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2003 - 17:43 #9
Jeg tror ikke problemet er hvordan man gør, det er faktisk nemt nok, men yesdetermig har nok det problem, at han har en rev A, så det fungerer ikke som det skal.
Avatar billede yesdetermig Nybegynder
26. november 2003 - 09:37 #10
Er helt enig med kimz og overvejer kraftigt at begå harakiri, damn hvor vil det pynte på et hvert juletræ :-)